Over niet al te lange tijd verschijnt eindelijk Halo op de PC. Twee jaar na de release op de Xbox is eindelijk de personal computer aan de beurt. Veel gamers zijn gefrustreerd en geirriteerd dat het spel nu pas op de PC verschijnt. Volgens hen is het te laat voor de titel van Bungie en Gearbox Software. Hier is Gearbox President Randy Pitchford het echter niet mee eens. Halo biedt namelijk een compleet pakket bestaande uit een goed verhaal, fantastische gameplay, strakke graphics en een ijzersterke single en multiplayer optie. Verder laat Randy in dit interview weten waarom er geen bots in de multiplayer van de PC versie zullen zitten.It appears you just play with Master Chief models in multiplayer. Did you plan on using the aliens as multiplayer characters?

Pitchford: We did talk about that, but we only have a certain amount of bandwidth - do we add new vehicles, weapons and maps or make the character look different? That's just a cosmetic change and we wanted to add to the gameplay. We've added content that matters from a gameplay point of view.

Will you include bots? Pitchford: No. There's a couple of reasons for that. One is that the network architecture was re-written, so if we were to do bots, we'd start it now, which means the product would take even longer. This may still happen - I mean BotMan, the guy who created the foundations for all of the Half-Life and Counter-Strike bots, he works at Gearbox! He sits in that office right over there [points]. We'd like to expose this stuff to mod authors to see what they come up with. Tevens zijn er ook verschillende impressies van de betatest verschenen op ModZone, Battleground: Halo, ForeRunners en SubNova. Met dank aan illuminati voor het melden van dit nieuws.