Goede vechtspellen voor de PC zijn op een hand te tellen. En als je kijkt naar het aantal fighting games dat de laatste tijd uitkomt valt er helemaal niets te tellen.

Duidelijk een genre wat alleen bestemd lijkt voor de console speler zou je kunnen zeggen, maar deze situatie zou moeten veranderen met de komst van One Must Fall: Battlegrounds. Deze fighting game voor de PC had al een voorganger in One Must Fall: 2097 en zal binnenkort met Battlegrounds weer het licht zien. Maar waarom zou OMF:BG wel slagen, waar de meeste fighting games faalden?

OMF:BG heeft namelijk een unieke aanpak met hun een-twee combinatie:

1. Het spel heeft de optie voor internet multiplayer, zodat je met meerdere mensen tegelijk kan vechten in teams of tegen elkaar. De limiet voor het aantal spelers dat mee kan doen is afhankelijk van de hardware.

2. Het spel is volledig 3D.HomeLAN - Why did you choose a third-person over-the-shoulder viewpoint for One Must Fall: Battlegrounds?

Saul Bottcher - Since the game is full-3D and multiplayer, it made the most sense to place the view over the shoulder. (The old-style "side view" doesn't really work when you have 3 opponents coming at you from different directions).

The shoulder-view also allows the player to see much further ahead of their character, which allows us to have larger and more dynamic arenas.

HomeLAN - Can the game be controlled more easily using a keyboard and mouse, or is it better to use a gamepad? Saul Bottcher - The game can be controlled equally well with a keyboard or gamepad. We've spent extra time incorporating moves that work well with gamepad (rolling, or "Street Fighter style") and keyboard (tapping, or "Mortal Kombat style"). Homelanfed had een interview met Saul Bottcher over deze nieuwe One Must Fall game. Meer info, screenshots en schitterende Mp3's kan je op de officiele pagina vinden.