De Poolse ontwikkelaar Mirage Interactive kondigde onlangs vol trots het vervolg op de WOII FPS Mortyr aan. Maar waarom besloot Mirage tot het maken van Mortyr II? De ontwikkelaar vond het eerste deel een goed spel. Ze wilden in Mortyr II dan ook de sfeer van deel 1 bewaren, maar het spel technisch superieur maken. Volgens Mirage is Mortyr II meer dan een project. Het is iets waar ze al hun tijd en energie in steken, net als bij de games van vroeger, waarbij ontwikkelaars spellen maakten die ze zelf wilden maken.HomeLAN - What were the development team's main goals in making the sequel?

Andrzej Wilewski - outstanding graphics, advanced ai, real time light and shadow, and most important - specific climate for one player mode that will make the player addicted to the game

HomeLAN - What new locations and settling will be seen in Morytr II? Andrzej Wilewski - Sven will travel through eastern Europe to reach Greece and on the way will visit other countries like Poland and Slovakia. In Mortyr II zul je trouwens geen monsters en zombies tegenkomen, maar alleen echte Deutsche Männer. De engine die in het spel gebruikt wordt heeft men vanaf de grond af aan opgebouwd, zodat het spel zijn eigen feel krijgt. Mortyr II staat gepland voor de kerst van dit jaar, zoals je kunt lezen in dit interview.