Een demo waar we al tijden naar uit kijken, dat is die van New World Order zeker. De eerste screenshots van een paar jaar terug deden zowat iedereen kwijlen van enthousiasme. Inmiddels is de grafische pracht op de screenshots wat minder, maar iedereen is toch benieuwd naar hoe het spel er in beweging uit zal zien, en vooral hoe het zal gaan spelen.

De vorige aankondiging van de demo was echter een enorm flauwe 1 april grap, want het nieuws klonk toch heel waarschijnlijk. Het is net zoiets als zeggen dat je Crossroads een leuke film vond, gewoon heel waarschijnlijk en er was dan ook geen reden om eraan te twijfelen. Maar tot op de dag van vandaag hebben we nog geen demo gezien. Newworldorder.nl kreeg een e-mail van Project 3 met uitleg waarom alles zo lang op zich laat wachten. "Dear all,

We are fully aware you are waiting for the public multiplayer beta to be released and agree you – the fans - deserve an update on how things are progressing. Well here it is. As announced by P3i before, the release was delayed mainly to a problem implementing the shadowing in the beta. To be able to elaborate on this specific subject let us explain something. New World Order will be a game that will set new boundaries for graphic excellence in a first person shooter thanks to the features the in-house developed DVA-engine can provide. The game will look as good as it will thanks to amongst others per pixel lighting, bumpmapping and dynamic shadowing from an unlimited number of lightsources. These are elements, all realtime calculated, you will not find in any other existing or soon to come engine or FPS game and they are therefore obviously far from easy to program, which is why it takes longer than expected. We have also encountered several other problems with the beta, which by now have all been solved. We are working around the clock to get the last remaining items on our list solved this week. We are not setting a new date on purpose for obvious reasons.

We thank you for your patience - we know it is hard - and look forward to meet you in the incredible levels this game will provide once it is finished."

PR Department

Project Three Interactive

Kortom problemen als gevolg van de complexheid van de DVA-engine hebben er voor gezorgd dat het verwijderen van enkele bugs zoveel tijd heeft gekost. Ze willen nog geen nieuwe datum prikken, maar geven aan met de laatste kleine bugjes van het lijstje bezig te zijn. Of we nog van een beta kunnen spreken is de vraag, als hun eerst alle bugs er al uit gaan halen. Als ze met een beta komen willen we ook graag bugs!

En nu maar hopen dat het spel al dat wachten waard is geweest, of dat Project 3 binnenkort Project 4 moet gaan registereren omdat door het floppen de financiele middelen weer tekort schieten.

Met dank aan illuvatar voor het melden van dit nieuws.