Waarom cijfers geven in reviews misleidend is | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Hoe prachtig je review ook is, mensen kijken bij het 'lezen' van een recensie altijd het eerste naar de cijfers. Het feit dat de laatste pagina van een review op Gamers.nl altijd de meeste hits heeft toont dit nog maar eens een keer aan.

Maar wat is het dan toch met cijfers? Zijn ze persé nodig of is het puur handig? Door Geoff "Shivoa" Birch werd op 3DActionPlanet een betoog geschreven waarom cijfers een misleidend iets zijn en een review totaal kunnen verpesten.

Een verfri end punt wat hij naar voren haalt, is dat developers graag cijfers zien voor hun producten, hoe vaak zie je niet wat mooie cijfers op de hoes van een game staan om zo de casual gamer tot aankoop te lokken? Ook quotes zijn gewild, het liefst in één woord als 'brilliant'.To be honest with you I have left out one group from this argument who are often very pro-scoring. This phantom group, who will probably never write anything directly about this, are the game publishers.

With the advent of GotY (Game of the Year) re-releases this situation is just getting worse as there has been plenty of time for thousands of reviews of the game and at least a few of them must have given it quite good scores.Wat de schrijver verder nog voor argumenten naar voren haalt is te lezen op de volgende website. Vind jij het geven van cijfers aan games eigenlijk belangrijk?
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou