Twee mannen hebben een vrouw van de verstikkingsdood gered nadat zij vanwege een defect in een Xbox bewusteloos was geraakt. De Xbox, die op standby stond, gaf dikke zwarte rook af waardoor het zicht volledig in het huis verdwenen was en de vouw bewusteloos raakte. De vrouw moest in het ziekenhuis worden opgenomen, en was volgens een van haar redders er slecht aan toe. Inmiddels gaat het beter met haar.

In februari riep Microsoft miljoenen Xbox voedingskabels terug nadat er een defect was geconstateerd. Sindsdien hebben 30 mensen melding gemaakt van brandwonden en verbrande tapijten vanwege de defecte kabels.Inside were the woman and her father, who had rushed to the scene in response to a call from his daughter before she was overcome. Ward recalled: "We shouted 'Is anybody there?' The next thing the father upstairs answered 'Yes, I'm upstairs'. We shouted 'Anybody else in the house, we can't see.'

"We put some coats over our mouths and ran upstairs. Robert and I were swearing and the father was shouting 'My daughter's here!'. We were going on our hands and knees - that's how dark it was. You couldn't see your fingers if you put them in front of your eyes.