De haptic feedback wordt ontwikkeld op Carnegie Mellon University. De Future Interfaces Group van de universiteit heeft een prototype gemaakt van een machine, gekoppeld aan een Meta Quest 2, die deze haptische feedback levert met ultrasonische golven. Deze golven komen op de lippen, tanden en tong van de gebruiker, waarmee realistische ervaringen kunnen worden gecreëerd.
Men heeft diverse demo's gemaakt waarin voorbeelden van toepassingen van deze technologie worden getoond. Zo wandelen spelers door een virtueel bos waar ze door spinnenwebben lopen en het gevoel hebben dat hun mond aangeraakt wordt door spinnen. Ook ervaren spelers een giftig goedje dat door een spin wordt gespuugd op hun mond.
Verder werd het roken van een sigaret gesimuleerd, alsmede het drinken uit een waterfontein en het rijden op een motor, waarbij de wind tegen de lippen van de gebruiker waait. In onderstaande video is de technologie in actie te zien.
Reacties op: Vr-technologie simuleert water, wind en spinnen op mond en lippen
-JK-
Kan je er meteen een controller van maken.
Aerofox81
The_Stifmeister
Je mag gewoon porno zeggen hoor. We wonen niet in Amerika
Aerofox81
denver
Aerofox81
SuperDre
Baroness
004
Ik ga ervan uit dat dit als leuke gimmick op de headsets komt alleen dit soort technologie lang nog niet interessant zal zijn tenzij het heel erg geavanceerd wordt. Ik zou zeggen dat ze eerst de headsets zelf maar eerst naar een waardig niveau zouden moeten brengen waarbij je een zeer grote field of view hebt, hoge resolutie, full body tracking of iig voeten erbij zodat je kan rennen door dit zelf te doen, hardware die sterk genoeg is om dit allemaal smooth te laten verlopen en een headset die comfortabel is om langdurig te dragen die ook voor koeling zorgt want een headset op je hoofd die opwarm en je langdurig draagt is gewoon slecht.
Maar dit zal het vast weer leuk doen als marketingtruc.