Volgens Reggie Fils-Aime, hoofd van Nintendo of America, stapt het bedrijf pas in virtual reality als de techniek klaar is voor het grote publiek. “Wij zijn sinds de Virtual Boy al aan het kijken naar de mogelijkheden van VR,” zegt Fils-Aime in gesprek met Bloomberg. “Bij ons willen we er zeker van zijn dat onze content mainstream, voor de hele markt is, en als iets als VR dit punt bereikt kun je er zeker van zijn dat Nintendo erbij is.”
Fils-Aime voegt toe dat Nintendo altijd op deze manier nieuwe technologie heeft benaderd. “Destijds was er veel gyroscopische technologie op de markt, maar de Wii en de Wii-afstandsbediening maakten het uiteindelijk geschikt voor de mainstream,” laat hij weten. “Als we zelfs terugkijken naar de Nintendo DS was dat het eerste elektronische apparaat dat echt gebruik maakte van een touchscherm.”
Het huidige aanbod van VR-games bestaat volgens Fils-Aime op het moment uit 'korte entertainmentsnacks' een nog niet uit volwaardige applicaties.
Reacties op: VR niet geschikt voor doorsnee consument volgens Nintendo
toeterbaas198219
cyberbeast41
spreadthehate
Wat een boer niet kent…. Eenmaal een goede ervaring met VR en je bent verkocht.
Dat is wat ik in mijn omgeving merk en iedereen die de Oculus bij mij test willen er maar al te graag één bemachtigen.
bigds9fan
Het begint met een goede naam en Occulus is een 4derangs Fantastic Four schurk.
Sorry maar als je niet eens met een behoorlijke naam voor je product kan komen dan haak ik al af.
SuperDre
bigds9fan
Paralize
Not sure if serious…
spreadthehate
En wat heeft een naam met een goede VR ervaring te maken? Wat kan mij die naam nou verrekken als het maar werkt.
En dat doet hij goed.
RavenMMG
Ik heb hem zelf ook al getest, enigste goede ervaring ermee was ontlast
Grote Gros van de spellen vind ik het niks toevoegen
En 80% van de games is voor kleuters
spreadthehate
Dan vraag ik mij toch echt af waar jij die 80% games voor kleuters vandaan haalt? Duidelijk dat jij het inderdaad alleen maar getest hebt en meer niet.
Er zijn zat horror games te spelen met de Oculus of Vive.
En race games zijn er ook genoeg, er is eigenlijk van alles wat genoeg.
En tegenwoordig begint het heel goed te lopen.
ShadowX
spreadthehate
Maar het gaat hier niet om geld. De beste man zegt dat het niet geschikt is voor de doorsnee consument en dat heeft hij dus fout in mijn ogen.
Jelster
VR is al jaren een gimmick en zal dat ook gewoon blijven. Dat hebben ze al geleerd met de virtual boy.
Gewoon weer een tussenfase net als 3D. Lekker over laten waaien.
innerchild
SuperDre
spreadthehate
Eens. Ik kan geen genoeg krijgen van 3D films en hoop ook nog steeds dat dit nooit weg zal gaan.
Ze moeten alleen niet iedere film 3D maken en het moet echt real 3D zijn geen neppe conversie shit
Van die neppe 2D naar 3D krijg je juist koppijn en ghosting op je scherm. Dit zijn ook de films die heel 3D verpesten in mijn ogen en het verzieken voor heel de 3D film wereld.
NIGHTMARE
domineur
lightyears
domineur
Het probleem is dat je die diepte nodig hebt voor de fresnellenzen die het beeld op de interne schermen vervormen voor het 360 effect. Zonder die lensen ervaar je geen VR effect en je kunt ze er ook niet tegenaan monteren want die diepte is nodig voor het vertekenen van het beeld. Dus dit zal altijd een fysiek probleem blijven. Ook moet er een bril in passen. Daarnaast wil men in de toekomst omhoog gaan in resolutie en wil je daar bijvoorbeeld 2 4K schermen inbouwen dan ben je al bijna buitenaards bezig op die nanoschaal wil je het dun en betaalbaar houden. Dus het zal altijd een blok zijn die voor je ogen zit. Het belangrijkste is de gewichtsverdeling op de nek en lichtere materialen.