Nieuws

Vr-bril van Apple komt volgens geruchten in herfst van dit jaar uit

De 'Reality Pro' zou ook augmented reality ondersteunen

Geschreven door Michel Musters op
De vr/ar-bril van Apple komt volgens nieuwe geruchten in de herfst van dit jaar uit.

Dat claimt het over het algemeen betrouwbare Bloomberg. Er gaan al geruime tijd geruchten over de vr/ar-headset, die 'Reality Pro' zou gaan heten. Vorig jaar werden er nog handelsmerken voor Reality Pro en Reality One gevonden. De headset zou volgens geruchten tussen de 2000 en 3000 dollar gaan kosten vanwege de M2-chip en meer dan tien camera's in het apparaat.

Bloomberg claimt dat de headset al zo'n zeven jaar in ontwikkeling is en oorspronkelijk in 2019 uit had moeten komen. De onthulling van de headset zou ergens deze lente moeten plaatsvinden, nog voor diens jaarlijkse Worldwide Developers Conference in juni.

"Apple haalt op dit moment nog allerlei bugs uit het apparaat, waaronder de hardware, software en services, en is ook nog bezig met de manier waarop het gemarket en verkocht gaat worden. Het bedrijf ziet het apparaat als diens populaire nieuwe product voor dit jaar."

Eerder gaf Bloomberg al aan dat de vr-headset Apple's versie van de metaverse bevat. Wat de 3D-wereld die gebruikers kunnen verkennen precies inhoudt is nog niet duidelijk. Vooralsnog is echter nog niets van wat hierboven staat bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Forza Horizon-ontwikkelaars richten nieuwe studio op Verhalende trailer van Deliver Us Mars getoond
14

Reacties op: Vr-bril van Apple komt volgens geruchten in herfst van dit jaar uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • BertjeBadlip

    • 10 januari 2023 13:55
    Jeetje wat een prijs, zeg! Vraag mij af welke doelgroep Apple voor ogen heeft. Gamers, studenten, of rode broek en bootschoenen dragende figuren uit 't gooi e.o? Met de PS VR2 aan de horizon en de populariteit van de VR brillen in het lagere segment zou Apple hier de plank wel eens behoorlijk mis kunnen slaan. Echter, is en blijft het Apple en weet je maar nooit..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 10 januari 2023 14:06
    @BertjeBadlip Zakelijke markt vermoed ik, net zoals de Hololens.
    Het zal ook niet alleen maar een VR headset worden maar een combinatie blijkbaar van VR en AR, whatever dat ook precies mag gaan betekenen.
    Apple heeft het voordeel dat er altijd een groep zal zijn die in de rij zal gaan liggen om dat dinge te bemachtigen voor maakt niet uit welk bedrag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JMG

    • 10 januari 2023 16:30
    @BertjeBadlip Volgens de geruchten is het bedoeld voor de zakelijke markt en is het vooral voor mixed en augmented reality.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • BertjeBadlip

    • 10 januari 2023 21:32
    @JMG Aha dat kan de prijs inderdaad verklaren inderdaad. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 10 januari 2023 22:01
    @BertjeBadlip Ik denk dat de psvr2 geen echte concurrent is. Je hoeft deze bril niet aan een console of pc hoeft te koppelen. Voor augmented reality is dat niet te doen. Je playstation meenemen om info te zien als je door een stad loopt lijkt me wel heel onpraktisch en onmogelijk. De echte concurrent zal toch vooral de meta quest pro zijn die nu al leverbaar is en ook standalone augmented reality kan. En daarnaast overigens ook vr en ar kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ulysses

    • 10 januari 2023 15:25
    Apple en alles is te laat. Meta niet en zal de Iphone onder de VR brillen blijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JMG

    • 10 januari 2023 16:30
    @Ulysses We zullen zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 10 januari 2023 20:26
    @Ulysses

    En de iPhone is volgens mij vaak best verkochte smartphone per jaar.
    Ja Samsung verkoopt meer maar wel met tig modellen. Dat tegenover jaarlijks maar 4 ( en voorheen maar 3, 2 en zelfs 1 iPhone model).
    De iPhone doet het procentueel gezien echt heel goed als je enkel kijkt naar de hoeveelheid modellen.
    Dus zo veel te laat zijn denk ik niet hoor.

    Daarbij geloof ik dat deze bril ook niet op de game markt mikt maar zakelijke markt.
    Stel je kunt dit gebruiken om op een vakantie beurs de mensen alvast een echt kijkje te laten nemen in de omgeving wat je probeert te promoten. Dan is 3000 euro niet echt een hoge prijs. En een unieke kans om je locatie te marketen en de mensen al eens te laten ervaren.
    Niet elke vr is bedoelt voor gamen. Virtual reality staat niet voor gamen. Het staan voor een alternatieve realiteit, kan ook net zo goed een concert ervaring van Andre Rieu zijn dus.

    Ik ben geen groot Apple fan, heb wel een iPhone tho. Maar ik kan wel zeggen dat ik vind dat dat merk het echt heel sterk doet als je kijkt naar hoe weinig ze uitbrengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 10 januari 2023 21:57
    @watashi wa maurice desu. Dergelijke VR concerten zijn ook echt al gegeven. Al heb ik daar nooit aan mee gedaan. Ik gebruik het toch vooral voor games in de ruimste zin van het woord (zoals flight simulator in VR waarbij het discutabel is of dit echt een game is, eigenlijk meer een simulatie). Bij dat soort dingen is VR op zijn best.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 11 januari 2023 07:41
    @lightyears

    Eigenlijk bedoelde ik dus gewoon dat niet elke VR bril voor gamen ontwikkeld wordt.
    Zo zien veel mensen het wel omdat zijn bij VR aan gamen denken. Maar dat is maar 1 van de toepassingen.

    Ik wist overigens niet dat zulke concerten al gedaan zijn.
    Maar is wel een voorbeeld van niet gamen wel VR.

    Ik weet ook niet of flight sim een game is. Maar wel leuk soms.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 januari 2023 10:58
    @Ulysses meta verpest het denk ik weer met hun metaverse, privacy shit en slechte ondersteuning. Dat laatste is er voor de eerste Quest al niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wootism

    • 11 januari 2023 14:49
    @Ulysses
    Grappig dat hetzelfde werd beweerd toen Apple aankondigde te werken aan een telefoon. Toen waren ze ook te laat en moesten ze bij hun core-business blijven.
    De rest is geschiedenis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ulysses

    • 17 januari 2023 12:49
    @wootism das wel waar maar meta is een grote jongen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lennisdubbers

    • 11 januari 2023 09:21
    Ik denk dat het een vervanging/toevoeging zal zijn van je macbook. Met twee m2 chips kan ie met gemak 4k opnamens maken en zal het in AR mogelijk zijn schermen te projecteren die er niet zijn.

    Verder zal het heerlijk zijn om er films op te kijken in een vr bioscoop. Ik doe dit al op de quest zo af en toe maar zal met deze headset echt een stapje verder gaan. Apple heeft appletv enzo dus dat zal vast zo gemarket worden.

    Qua gaming zal het ook vast goed komen met die m2 chips.

    Ik had zelf 3500euro verwacht dus voor 2500 sta ik in de rij.