Deze lente brengt Core Design met Tomb Raider: The Angel of Darkness het zesde deel op de markt in een van de meest succesvolle game-reeksen ooit. Miljoenen exemplaren zijn er van de wulpse Lara Croft over de toonbank gegaan en ze is ook buiten de game-industrie uitgegroeid tot een legende. Met The Angel of Darkness zal ze echter terug keren naar de PC en PS2 in een vorm waarin we haar nog nooit eerder gezien hebben.

The Angel of Darkness belooft immers een veel meer grimmige, occulte game te zijn dan de voorgangers. Lara heeft een hele reeks nieuwe moves waaronder de nodige stealth-elementen die ze van collega Solid Snake mocht lenen. Van collega-gamebabe Cate Archer heeft ze dan weer het upgrade systeem overgenomen. Naarmate je meer speelt zal je Lara namelijk zo nu en dan van een upgrade kunnen voorzien waardoor je op plekken kan komen waar je zonder de upgrade niet kon geraken:Which stats will gamers be able to improve? How is this process integrated into the gameplay?

Lara will be able to upgrade certain physical abilities - such as her upper and lower body strength - along the way. Finding these upgrades will give the user access to alternate routes and secrets. Other stats available will include some sort of level percentage - such as how many of each type of pickup was found and the total time taken to complete the level. Tomb Raider: The Angel of Darkness belooft veel vernieuwingen ten opzichte van de voorgangers. Zo is men eindelijk afgestapt van het grid-systeem en zal je dus veel meer beweingsvrijheid hebben. Het spel is dan ook helemaal opnieuw van de grond af opgebouwd. Ook op grafisch gebied zijn er veel vernieuwingen, zoals prachtige lichteffecten en grote buitenlocaties zoals de straten van Praag en Parijs. Meer over de game lees je in het vraag en antwoord gesprek dat bij Avault te vinden is.