Persoonlijk ben ik een immense Square Enix fan waardoor ik elke game die de Japanse developer aan het ontwikkelen is op de voet volg. Op de recente TGS en op de E3 werd het duidelijk dat Square Enix aan een hele hoop toekomstige titels aan het werken is, maar hoe ver zitten ze nu precies met de productie van al dat moois? Vandaag mogen we het voor jullie uit de doeken doen, in procenten:
Final Fantasy XIII (PS3) : 13%Final Fantasy Versus XIII (PS3) : 1,3%
Itadaki Street DS (Nintendo DS) : 50%
Final Fantasy XII Revenant Wings (Nintendo DS) : 40%
Kingdom Hearts II Final Mix (PS2) : 130% (2 games)
Natuurlijk is Square Enix nog aan een hele boel andere games bezig, maar de bovenstaande titels zijn de enige waarover we precies weten hoe het zit met de ontwikkeling ervan. De cijfers zijn echter afkomstig uit een Japans blad (Otona Fami 2006) wat als gevolg heeft dat het hier gaat om gegevens die gebaseerd zijn op de vooruitgang van de Japanse versies.
Reacties op: Vooruitgang Square Enix games in procenten uitgedrukt
Lesl
Nootmuskaat
ThieF
Fpsbig
Blackdevil NL
Hopenlijk verschijnt deze versie wel in europa want dat was met Kingdom Hearts : Final Mix niet zo
Vichan
Spray
Makkelijk en overzichtelijk. Zo kan de fanboy mooi bijhouden hoe het met de ontwikkeling gaat van zijn toekomstige games.
Dark Sepiroth
Btw wat IK mij afvraag is hoeveel development kosten in FF13 gaat zitten.
Je moet nagaan dat FF12, 50 miljoen euro's kostte om te developen en dat is voor PS2!. Gemiddelde Developmentskosten voor ps3 ligt zo rond de 10 a 16 miljoen euro. Nu ben ik benieuwd wat FF13 dan gaat worden. 100 miljoen mark? who knows
Surion
kan echt niet wahcten op dit spel
ben et echt beuuuuu
keithsonic07
Messatsu
DeathbyCookie
DeathbyCookie
ajacied88
Mactox
spel bestaat uit 2 games die samen dus voor 200 procent zorgen
Dark Sepiroth
Grolschflesje
Jackash21
en turn-based vind ik gewoon zuigen.
Vichan
Maar even serieus, de final fantasy reeks staat gewoon garant voor een ijzersterk verhaal, (meestal) leuk uitgewerkte personages en ze gaan nu afstand nemen van het turn-based concept (alhoewel ik turn-based prima vind)
Emperor Mordred