Het team bestaat uit game director Andrew Hubbard, technical director Kim Burrows en technial art director Stuart Pharoah. Momenteel werkt het team aan twee verschilllende gamedemo's en in de komende weken willen ze deze openbaar maken.

"We zijn net overbodig geworden bij Black Rock Studios, maar dit heeft ons wel de geweldige mogelijkheid gegeven om te bereiken wat we altijd al wilden binnen deze industrie; games maken die wij willen spelen en deze op onze eigen manier maken", zo vertelt Hubbard tegenover GamesIndustry.biz. Volgens Hubbard is het drietal bevoorrecht, gezien het heeft mee kunnen werken aan grote projecten als de Burnout-serie en Split/Second, ervaringen die ze mee kunnen nemen bij het ontwikkelen van hun eigen projecten. 

Het staat nog niet vast voor welk platform ShortRound Games gaat ontwikkelen. Hubbard zegt open te staan voor alle platformen, inclusief iPad en PlayStation Vita. Wel geeft Hubbard aan dat de games wel op het juiste platform moeten verschijnen: "Er zijn teveel iOS-games die niet natuurlijk aanvoelen op een touchscreen en je laten hunkeren naar een joypad."