Voormalige Bioware-topman Mark Darrah werkt mee aan Dragon Age: Dreadwolf

Voormalige Bioware-topman Mark Darrah werkt mee aan Dragon Age: Dreadwolf

Ook het Mass Effect-team zou meehelpen aan de ontwikkeling

Mark Darrah, een vooraanstaande voormalige Bioware-ontwikkelaar, werkt mee aan de ontwikkeling van Dragon Age: Dreadwolf.

Darrah vertrok begin 2021 bij Bioware nadat hij bijna een kwart eeuw bij de studio had gewerkt. In die tijd was hij onder andere de hoofdprogrammeur van de Baldur's Gate-games en produceerde hij de Dragon Age-spellen. Nu werkt hij dus weer aan Dragon Age, maar dan in de rol van consultant.

VentureBeat meldt daarnaast dat ook het Mass Effect-team binnen Bioware assisteert bij de ontwikkeling van Dreadwolf. Een kleine groep binnen dat team zou bezig zijn met de pre-productie van een nieuw deel binnen de Mass Effect-serie.

Bioware-manager Gary McKay in een statement: "Onze studio richt zich op het maken van de best mogelijke Dragon Age: Dreadwolf, terwijl het Mass Effect-team bezig blijft met diens pre-productie. We blijven Dreadwolf verbeteren en richten ons op de elementen die het belangrijkst zijn voor onze fans. Om deze nieuwe ervaring met het nalatenschap van de reeks te verbinden, helpt Mark Darrah mee als consultant. Hij neemt zijn jarenlange ervaring met Dragon Age mee. We zijn trots op dit team en ons sterke leiderschap, en werken samen aan de visie die we hebben voor de game."

Het was al enkele jaren bekend dat Bioware aan een nieuwe Dragon Age werkt, maar vorig jaar werd onthuld dat het spel Dragon Age: Dreadwolf heet. Solas, de Dread Wolf, heeft een belangrijke rol in de game. In Inquisition kwam hij ook al voor. De game komt op een nog onbekende datum uit op pc, Xbox Series X en S en PlayStation 5. Eerder dit jaar lekten er vroege gameplaybeelden van het spel uit.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

ik hoop op wat meer lineaire levels in plaats van die enorme lege levels van Inquisition

0
test

@westikwade Dat geforceerde open wereld begint mij ook flink af te schrikken. Liever een heel vet A tot B verhaal.

0
test

@WvA Ik vond dat inquisition met het gebruik van meerdere afgegrensde 'open werelden' hier wel een goed systeem had. Ik zou er niet op tegen zijn als ze dit weer doen in het nieuwe deel, maar dan hopelijk wel meer gevuld (Zoals in TW3 zou natuurlijk het ideaalplaatje zijn).

0

Aanbevolen voor jou