Nieuws
Nintendo Switch

Nintendo overweegt nog geen opvolger of prijsdaling van Switch-console

Focus ligt op verkoop van originele Switch-console

Geschreven door Geert de Wekker op
De president van Nintendo, Shuntaro Furukawa heeft laten weten dat ze bij Nintendo nog niet bezig zijn met een opvolger van de Nintendo Switch of een prijsdaling van de hybride console. Dit meldt Furukawa tijdens een interview met The Sankei News.

In het interview legt Furukawa uit dat ze bij het bedrijf vooral de focus leggen op hun fiscale doelen voor de Switch. Op de vraag hoe Nintendo twintig miljoen Nintendo Switch-consoles gaat verkopen, antwoordde Furukawa dat het 'een ambitieus, maar haalbaar doel is.' Daarom wordt er nog niet gedacht aan een prijsverlaging van de Switch of een volgende versie van de console.

Super Smash Bros.

Verder sprak Furukawa over hoe eind 2018 een succes was voor het bedrijf dankzij de verkoop van meerdere Nintendo-games als Super Mario Party, Pokémon Let's Go: Pikachu en Eevee en Super Smash Bros. Ultimate.

Dit artikel delen:

Lees meer

Kingdom Hearts 3 kan mijn hoge verwachtingen nooit waarmaken Nintendo herstart ontwikkeling Metroid Prime 4 in samenwerking met Retro Studios
14

Reacties op: Nintendo overweegt nog geen opvolger of prijsdaling van Switch-console

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Devenace

    • 25 januari 2019 17:29
    Ik ben nog steeds happy eigenaar van een WiiU,
    kans is zeer klein dat er ooit een Switch bij mij komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 26 januari 2019 01:37
    @Devenace dat geldt ook voor mij, maar volgens mij zijn we flink in de minderheid 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 26 januari 2019 05:32
    @obi-twan kenobi Dat maakt ons ook zo uniek ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pe-ah

    • 25 januari 2019 17:41
    Ik ben de trotse eigenaar van een switch.
    Correctie, mijn kast is de trotse eigenaar van een zeer stoffige switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 25 januari 2019 17:54
    @pe-ah
    Wat wil je ervoor hebben dan?
    Correctie; wat wil je kast ervoor hebben?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • indicatie

    • 25 januari 2019 17:53
    Ik ben de happy eigenaat van een switch die elke dag met me mee heen en weer reist in de trein. Heb nog genoeg te spelen….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nol

    • 25 januari 2019 21:28
    Ik ben nog steeds happy eigenaar van een Switch,
    kans is zeer klein dat er ooit een WiiU bij mij komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingofHearts045

    • 25 januari 2019 21:45
    Opvolger?? Natuurlijk niet man

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dokter Caspari

    • 26 januari 2019 02:59
    Al zouden ze er al wel aan denken, hoe dom is het dan dit te delen met de.community. Het laat je sales totaal inkakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 26 januari 2019 13:45
    nog te weinig RPG`s om in te stappen. Wacht zowiso nog zeker een jaar voor de switch. Prijsdaling van 50-100 euro is niet voldoende op dit moment voor mij persoonlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 26 januari 2019 14:43
    Behoorlijk veel uurtjes in de Switch gestoken inmiddels. Erg blij mee. M’n vrouw heeft haar eigen Switch nu, omdat we niet steeds op elkaar willen wachten om verder te spelen.. briljant apparaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 27 januari 2019 04:35
    Ik vind het een mooi en slim ontworpen apparaat, Mario Odyssey en Zelda BOTW behoren tot het beste wat die series te bieden hebben, leuk dat Bethesda wat liefde geeft, maar andere grote uitgevers laten het behoorlijk afweten met hun nieuwe titels. Ubisoft heeft een paar titels die vooral op kinderen gericht zijn, geen ZombiU, AC, Watchdogs, Splinter Cell of iets anders van formaat. Beyond G&E; 2 kunnen wij Switch bezitters uiteraard op ons buik schrijven, en zelfs geen CoD van Activision. Metroid gaat pas uitkomen als het ding bejaard is, en een Smash Bros of Pokkemon zijn niks voor mij. Ik hoop dat door de goede verkopen er wat meer grotere producties aangekondigd gaan worden, want het ding is een dumpplaats voor sidescrollers, isometrische toestanden, pixelart, en veredelde mobiele telefoon titels. Natuurlijk zitten er een paar pareltjes tussen, en die retrotype games werken goed in handheld mode, maar dat gebruik ik amper. Gamen doe ik alleen thuis, niet onderweg, niet op het werk, niet op vakantie, en niet op de plee. Het beklijft niet bij mij, vroeger niet en nu al helemaal niet meer.

    Volgens Nintendo was de Switch in de eerste plaats toch een home console? Zo voelt het (momenteel) iig niet.

    M'n Switch staat docked trots naast de Ps4 in het tv-meubel, maar lijdt na een sterk eerste jaat momenteel aan een minderwaardigheidscomplex.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 27 januari 2019 12:07
    @clandestine666
    Volgens mij lag de focus toch erg op onderweg/samen spelen.

    Wel jammer inderdaad dat t zo rustig is qua toppers voor de Switch, afgezien van wat ze in eigen huis hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • den_the_man

    • 28 januari 2019 15:15
    Dat eeuwige gelul over het moeten maken van een keuze tussen de ene console of de andere. Ik heb een ps4 en een Switch. De ps4 heeft al een jaar niet aan gestaan, maar dat wil niet zeggen, dat ik de Switch beter vind. Ik heb alleen toevallig nu even een voorkeur voor de Switch. Heb echter nog drie games voor de ps4 in plastic liggen, dus dat komt binnenkort wel weer.