Nieuws
Ark Surival Evolved

Volledige release Ark: Survival Evolved drie weken uitgesteld

Ontwikkelaar belooft grote update

Geschreven door Michel Musters op
De volledige release van Ark: Survival Evolved is drie weken uitgesteld. De game had oorspronkelijk op 8 augustus moeten verschijnen.
Hoewel de game al enkele jaren via Early Access beschikbaar is op pc en consoles, had Ark op 8 augustus volledig moeten uitkomen. Dat is nu veranderd naar 29 augustus.


Volgens Studio Wildcard duurde het iets langer dan verwacht om de game klaar te stomen voor uiteindelijke release. De ontwikkelaar wilde eerst zeker zijn dat het uitstel doorging voordat men melding zou maken.

Volgens Wildcard zorgt het uitstel er voor dat er op release een grote update uitkomt die de spelwereld met ongeveer een kwart vergroot. Daarbij komt de Ragnarok-dlc tegelijk met de game op 29 augustus uit.

Ark: Survival Evolved ligt vanaf 29 augustus voor het eerst ook fysiek in de winkels.

Dit artikel delen:

Lees meer

Limited edition Destiny 2 DualShock-controller onthuld Senua's psychose in Hellblade: Senua's Sacrifice
14

Reacties op: Volledige release Ark: Survival Evolved drie weken uitgesteld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • clausbmf

    • 1 augustus 2017 09:29
    ik lees alleen maar slechte recensies v.w.b de framerate

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 1 augustus 2017 09:54
    @clausbmf-2
    Dat is ook exact de reden waarom ik de game niet aanschaf. Het lijkt me echt een hele toffe game met een verslavend en leuk concept. Maar als ik lees dat er zoveel bugs inzitten + de framerate soms zelfs rond de 15 fps zit, dan Pass ik toch liever. Ook doen ze geen server-reset, wat inhoud dat het voor newbies straks haast onmogelijk wordt om zonder hulp niet constant afgemaakt te worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 1 augustus 2017 10:26
    @rreloaderr Dan heb je niet goed gelezen. De huidige servers worden inderdaad niet gereset en worden omgezet in legacy servers. Er komen echter wel degelijk nieuwe servers die gewoon vanaf t begin beginnen. Bovendien huur ik voor dit soort games met een paar vrienden gewoon een eigen server en dan heb je al dat gezeik niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HighNesZ

    • 1 augustus 2017 10:30
    @rreloaderr Er komen nieuwe servers en de bestaande zullen langzaam verdwijnen.

    Framerate op ps4 is prima totdat je een basis moet laden met 200 dinos en 1000+ objecten. Er is ook veel lag door het dupen van items met gevolg elke 10 minuten een rollback. Het probleem met ark is dat je op de officiële servers een grote kans hebt om gewiped te worden tijdens je werk of slaap. Op dag 1 zullen 50 man tribes hele servers gaan claimen wat voor nieuwkomers ook niet prettig gaat zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 1 augustus 2017 11:28
    @highnesz

    Op verschillende video's zie ik dat Ark namelijk slechter draait op de pro dan op de normale ps4. Dit komt doordat hij alleen op de pro op 1080p draait en op de normale ps4 op een lagere resolutie.

    Een iets lagere resolutie in het kamp is nog wel te happen zolang de rest van het spel maar soepel loopt. In het budgetbak zou ik deze game meteen pakken, maar blijf huiverig over feit dat vele klagen over de fps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HighNesZ

    • 1 augustus 2017 12:22
    @rreloaderr Ik speelde de game op een 1e generatie ps4 en nu op de pro en ik ervaar enkel verbeteringen. Enkel last van lag wanneer de server het druk heeft. Singleplayer loopt dan ook soepel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lennertnl

    • 2 augustus 2017 14:25
    @rreloaderr De game is inderdaad best wel laggy en er zitten ondanks alle coole updates nog zo veel bugs in, ikzelf heb de game gekocht op steam maar ik heb hem uiteindelijk verweiderd omdat hij zoveel ruimte in neemt en zelfs voor een pro MSI computer als de mijne is de game nog heel lastig te runnen.
    Ik geef je gelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • michaelblonk

    • 1 augustus 2017 09:54
    @clausbmf-2 Op de Xbox one klopt dat zeker. Voor mij ook een reden dit spel niet te spelen zolang dit niet is opgelost. Heel haperig vind ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ragpost

    • 1 augustus 2017 14:49
    @clausbmf-2 Wordt hard aan gewerkt. Verder echt een top game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LastCorax

    • 1 augustus 2017 11:28
    De ragnarok dlc komt gelijk uit met de game.. hou toch op.
    Dat hoort dus eigenlijk gewoon bij de volledige game, content is al klaar en er dan toch nog eens extra voor betalen, pass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HighNesZ

    • 1 augustus 2017 13:28
    @lastcorax Er is al een betaalde dlc beschikbaar maar waaruit blijkt dat we ook extra moeten betalen voor Ragnarok? Volgens mij is deze gratis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LastCorax

    • 1 augustus 2017 17:25
    @highnesz
    Sorry voor mijn aanname, ik dacht dat er voor betaald moest worden.
    Heb inderdaad wel gelezen dat er al betaalde dlc kwam terwijl de game nog in early acces zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ragpost

    • 1 augustus 2017 14:49
    @lastcorax Ragnarok DLC is gewoon gratis

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mannaking

    • 13 augustus 2017 10:40
    Er zijn inderdaad op bepaalde videokaarten framerate problemen. Ik heb het spel tot nu toe op 3 verschillende kaarten getest namelijk, de gtx 1050ti, HD 7950 en de RX 580 (8gb). Op al die kaarten als je de juiste instellingen gebruik kan je een goede framerate krijgen van 50+ fps met redelijke instellingen. Het klopt dat het spel bugs heeft en optimalisatie problemen heeft. Soms krijg ik sterke laggspikes of een permanente freezeframes die ervoor zorgen dat ik het spel moest herstarten. Het veranderd elke update weer en dus kan je niet bepaald zeggen dat er maar een probleem met dit spel is. toch is het speelbaar en er komen ongeveer een of soms wel twee updates per dag en dus veranderen de problemen per dag.