De epische Zelda-reeks zet al sinds jaar en dag de standaard voor grootse action-adventure games. Met de nieuwste Zelda, The Twilight Princess voor de GameCube en de Wii, is wederom een fantastische game afgeleverd. Op dit moment werkt Nintendo met man en macht aan The Legend of Zelda: Phantom Hourglass voor de DS-handheld, maar ook aan een nieuwe Zelda voor de Wii wordt al volop gedacht.
Eiji Aonuma, de game director van een aantal Zelda's waaronder de nieuwste, heeft enkele interessante uitspraken gedaan over een nieuw te verschijnen Zelda-game op Nintendo's Wii. Volgens deze man is Twilight Princess nog maar het topje van de ijsberg van waartoe de Wii in staat is. Twilight Princess was oorspronkelijk alleen voor de GameCube in ontwikkeling, en daarom heeft Nintendo slechts gebruik gemaakt van de basismogelijkheden van de Wii, zoals het mikken en de bewegingsgevoeligheid. "Maar nu we verder gaan, en meer gewend raken aan de Wii-besturing en aan het ontwikkelen voor de Wii, kun je nog diepgaandere controls verwachten in de toekomst."
Ook zijn de grafische mogelijkheden van de Wii niet ten volste benut, vanwege het feit dat Twilight Princess oorspronkelijk voor de GameCube in ontwikkeling was. "We kunnen er veel meer mee doen en ik kijk er naar uit om dat te gaan doen."
Verder wil Aonuma graag een orkestrale soundtrack in de volgende Zelda. Over het toevoegen van gesproken dialoog is hij echter minder zeker. Hij vindt het goed dat de hoofdpersonen geen gesproken dialoog hebben, en wil slechts voice-acting toevoegen wanneer het daadwerkelijk iets toevoegt aan de gameplay.
Samenvattend: de volgende Zelda op de Wii maakt beter gebruik van de specifieke besturing, wordt mooier en zal een volledige orkestrale soundtrack bevatten. En wij gaven Twilight Princess al een 10...
Reacties op: "Volgende Wii-Zelda wordt mooier en diepgaander"
Sasuke
Edit: Ff verduidelijken Ik vind geen slecht punt over Windwaker, gameplay prachtig, graphics prachtig, alleen jammer omdat ik zo gebrand was op de Zelda die ze bij het begin van de Gamecube hadden laten zien. Dat bedoel ik met WW-toestanden.
Ronn
*Jonko*
De volgende twilight princess word dan een cijfer als 11
Mesijs
erico
*Jonko*
Fierce Deity
Mijns inziens is het een bijzonder fraai kunststuk in de gamewereld geworden, al is helaas nog steeds niet iedere Zelda-fan het daar mee eens.
ArtGamer
Laat ze maar focussen op gameplay, en zorgen dat die controller dit keer wel goed werkt. Niet een gepimpte Gamecube leveren en dan nog hopen dat je dikke graphics naar voren kunt toveren ook.
=HellFire=
Beano
Prickley Pete
Niet mee eens, graphics zijn bedoeld voor een bepaald doel, de laatste trailer van SMG ziet er ontzettend gaaf uit, en ik ben hiervan meer van onder de indruk dan elke PS3 game dan ook. De manier waarop kleur, rendering en effecten gebruikt worden is heel indrukwekkend, misschien omdat je niet elke scheur in een muurtje kunt zien vinden de meeste mensen het al weer helemaal niks. Overigens lenen dit soort games zich ook niet voor Gears of War-achtige graphics.
Ronn
Heb je die trailer al in een goede resolutie bekeken? SMG ziet er grafisch echt wel een stuk beter uit dan wat we tot nog toe op de Wii gezien hebben. Animatie, textures, belichting, het is allemaal een stuk beter.
Ok, vergeleken met de PS3 en X360 is het vanzelfsprekend niet zo bijzonder, maar vergeleken met huidige Wii games zeker wel.
Ronn
*Jonko*
Ronn
Wat was er trouwens mis met de controller in TP?
JaapGoose
JaapGoose
JaapGoose
*Jonko*
Dus dan weet je zowiezo zeker, dat de next zelda game zowiezo beter word op grafish vlak hier en daar, en de heilige man heeft ook gezegt dat de controls nog meer diepte en speelwijze krijgen/ hebben
Mesijs