Nieuws

Volgende game van Peter Molyneux wordt 'erg uniek'

De game is in ontwikkeling voor pc

Geschreven door Brian Artiles Govita op
Volgens Peter Molyneux zal zijn volgende game sterk verschillen van wat hij in het verleden heeft geproduceerd.

Dit zei de spelmaker in een interview met Glixel, waarin hij het kort over zijn nieuwe game genaamd Legacy heeft. In het interview zegt Molyneux: "Ik werk momenteel aan een game genaamd Legacy en net als de eerste game die ik maakte, die Populous heette, kan ik nieuwe ideeën uitproberen en kijken of het werkt. Vanmorgen was ik tijdens het ontbijt Legacy aan het coderen en opeens had ik een idee. Binnen een uur was ik dit idee al aan het testen."

Molyneux wilde verder nog niks zeggen over Legacy, maar gaf wel aan dat de game anders zal zijn dan zijn vorige games. Naar eigen zeggen weet hij nog niet in welke genre de game zal vallen. De game wordt momenteel voor de pc ontwikkeld. Het is onduidelijk of Legacy naar andere platformen komt.

Molyneux verliet in 2012 Lionhead Studios en runt nu zijn eigen studio, 22Cans. In het verleden heeft Molyneux onder andere gewerkt aan games als Populous, Black & White, Dungeon Keeper en Fable.

Bron: Gamespot

Dit artikel delen:

Lees meer

HTC komt met maandelijks abonnement voor Vive-applicaties De strijd barst los in Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia
23

Reacties op: Volgende game van Peter Molyneux wordt 'erg uniek'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shoney

    • 3 april 2017 17:00
    Peter kan zeggen wat hij wil wat mij betreft. En dat bedoel ik niet op een goede manier.
    Ik respecteer wat hij gedaan heeft in het verleden en erken zijn grote belang bij het ontwikkelen van de huidige game industrie.

    Maar de grote verhalen en niet nagekomen beloftes stapelen zich keer op keer op. Hoe visionair deze man ook is, en dat kan hij ook zijn als hij z'n best doet, wacht ik toch maar even af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 3 april 2017 17:03
    Persoonlijk heb ik liever dat hij niets meld en gewoon een game maakt. Erg mooi dat hij weer roept, uniek, nooit eerder vertoond, ongekend etc en vervolgens valt alles weer enorm mee of zelfs tegen. Hoop toch echt dat hij weer eens wat goeds laat zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Teknootje

    • 3 april 2017 17:29
    Meen me nog een interview te herinneren na ze laatste game Godus. Die nooit afgemaakt is en daar ze woede mee op de hals haalde. Zou stoppen met game development. Dat die het allemaal beu was.

    Dus zelfs daar kan die geen woord houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jaquesparblue

    • 3 april 2017 17:36
    1 April is toch al geweest?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 3 april 2017 17:54
    Deze man moet lekker zijn kaken op elkaar houden voordat hij weer vanalles belooft waar niks van terechtkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 3 april 2017 18:16
    Ipv een kubus krijgen we nu een bol die we beetje bij beetje moeten stuk tikken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 3 april 2017 18:47
    Wat een blaaskaak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 3 april 2017 18:57
    Elke game van man is Uniek … soms TE . Populous vond ik geweldig, black and white 1 was geniaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Platina32

    • 3 april 2017 20:03
    "Vanmorgen was ik tijdens het ontbijt Legacy aan het coderen en opeens had ik een idee. Binnen een uur was ik dit idee al aan het testen."

    Hij krijgt 's ochtends een idee die hij in elkaar flanst en nog dezelfde dag beslist hij om het aan te kondigen in de media dat zijn nieuwe game uniek is. Deze man heeft geen kaas gegeten van hoe om te gaan met media en PR.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 4 april 2017 10:23
    @platina32 vanmorgen bij het ontbijt moest ik kakken, dat deed ik meteen aan de ontbijttafel, geniaal. Daar heb ik een game van gemaakt, zo uniek, speciaal en geniaal ben ik. Niet getest overigens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 3 april 2017 20:43
    Theme Park, Syndicate, Magic Carpet - dat zijn pas de games die de man eer aandoen.

    Dankzij zijn legacy zal ik altijd de lege beloftes blijven vergeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • misjnoe

    • 3 april 2017 20:43
    Hahaha molyneux…na al die jaren heeft ie het nog steeds niet geleerd:p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord Ganon

    • 3 april 2017 20:44
    Dat men die man nog überhaupt serieus neemt… -_-"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 3 april 2017 20:50
    "Vanmorgen was ik tijdens het ontbijt Legacy aan het coderen en opeens had ik een idee. Binnen een uur was ik dit idee al aan het testen."

    micro-transactions confirmed..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 3 april 2017 22:01
    Maak toch gewoon een fable 4…. Microsoft heeft hard een bijzondere exclusive nodig dus neem die man weer aan, richt een studio op en maak die game!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BossieX13

    • 3 april 2017 22:56
    Ja dames en heren, welkom bij de Molyneuz bingo, we mogen weer! De eerste die alle woorden afstreept die hij gebruikt om zijn nieuwe project te omschrijven wint:

    Uniek
    Revolutionair
    Ongekend
    Nieuw genre
    Ongeëvenaard
    Immersie
    Kunstwerk
    Graphics
    Gameplay
    Fabuleus
    Majestiek
    Beste game ooit
    Verbleken
    Etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 4 april 2017 01:23
    @bossiex13
    Haha, nice. Waarschijnlijk is je inkt al op voordat de hele lijst is afgestreept.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 3 april 2017 23:38
    Zou graag een Remaster van de eerste Black & White zien, maja die is handen van £A.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 4 april 2017 08:38
    De zoveelste "unieke" game van Molyneux .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xymie

    • 4 april 2017 09:03
    Vind hem wel gaaf, hij denkt groter dan mogelijk is, maar zegt wat hij denkt. Door buiten de kaders te denken komen er toch vaak erg goede games uit zijn koker, ookal zijn ze niet wat hij heeft belooft. Dat moet je er bijnemen als je met hem in zee gaat.
    Denk hierom dat hij niet snel meer een publisher vindt, dus of hij ooit nog een game gaat afronden…