Nieuws
Assassins Creed

'Volgende Assassin's Creed speelt zich in Egypte af, komt in 2017'

Watch Dogs 2 zou wel dit jaar verschijnen

Geschreven door Michel Musters op

De volgende game in de Assassin's Creed-reeks verschijnt mogelijk in 2017 en speelt zich af in het oude Egypte. Dat melden anonieme bronnen op 4chan en aan Kotaku.

Volgens Kotaku hebben vijf anonieme bronnen bevestigd dat de game zich in Egypte afspeelt en drie bronnen melden dat de game in 2017 komt, waardoor er dit jaar geen nieuwe Assassin's Creed-game uit zou komen. 


Volgens de verschillende bronnen speelt de game zich voor alle andere Assassin's Creed-games af en wil de ontwikkelaar zoveel mogelijk creatieve vrijheid hebben. Veel van de gebruikelijke elementen uit de AC-games zouden worden gewijzigd. Zo draait de game mogelijk minder om klimmen en hebben spelers een roofvogel die ze kunnen gebruiken. Wel keert het rijden op paarden en het varen terug. 

Spelers zouden volgens de geruchten in de huid kruipen van een ontsnapte slaaf. De game zou ongeveer drie keer zo groot worden als Assassin's Creed: Black Flag. De game wordt ontwikkeld door hetzelfde team als Black Flag. The Witcher 3: Wild Hunt, dat volgens veel websites de beste game van 2015 was, zou als inspiratie dienen.

Kotaku laat tevens weten dat dit jaar wel een vervolg op Watch Dogs uitkomt. Watch Dogs 2 zou zich volgens de website afspelen in San Francisco.

Zowel de nieuwe Assassin's Creed als Watch Dogs 2 zijn nog niet officieel aangekondigd door Ubisoft. Het bedrijf laat aan Eurogamer weten niet te reageren op geruchten. Dit jaar verschijnt wel de verfilming van Assassin's Creed met Michael Fassbender in de hoofdrol.

Bron: Kotaku

Dit artikel delen:

Lees meer

Oculus Rift kan vanaf woensdag gereserveerd worden Gratis campagne beschikbaar voor Brutal Doom-mod
54

Reacties op: 'Volgende Assassin's Creed speelt zich in Egypte af, komt in 2017'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • garciagarcia

    • 5 januari 2016 10:10
    Net nu ik weer ingestapt ben in deze serie komt er geen vervolg dit jaar waarschijnlijk, zuur! Ben vlak voor Syndicate begonnen met Unity en beide games met veel plezier van A tot Z uitgespeeld.

    Syndicate was voor mij een verademing. De besturing, het vechtsysteem, het vrij spelen van delen van de map en handige gadgets maakten de game echt verreweg de beste AC ooit gemaakt. En nu lijken ze dit allemaal weer overboord te gooien door terug te gaan naar het BlackFlag principe met schepen… Zit ik persoonlijk niet op te wachten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BobbyDigitaL

    • 5 januari 2016 11:15
    @garciagarcia Ik heb Syndicate nog niet gespeeld omdat het de zelfde engine als Unity gebruikt en Unity loopt erg slecht op mijn pc, ondanks dat ik aan de recommended specs voldoe.

    Bij de Steam winter sale AC Rogue aangeschaft en heb er veel plezier mee, ook lekker varen ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 5 januari 2016 11:21
    @BobbyDigitaL
    Hmm ok, balen voor je! Want Syndicate is echt een toppertje.

    Ik heb er nog eens over nagedacht, maar in het oude Egypte hadden ze natuurlijk nog geen vuurwapens en kanonnen. Dus het varen kan helemaal niet zoals in BlackFlag worden met het upgraden van je schip en de open water battles.

    Wel benieuwd of je veel bekende Farao's tegen zal komen in de game of zelfs moet omleggen. Lekker verdwalen in een Pyramide, waarvoor ze ook ontworpen zijn xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 5 januari 2016 11:46
    @garciagarcia

    Echt? Vond je Black Flag niks? Ik vind het imho nog steeds de beste AC game gevolgd door Syndicate en Brotherhood ( overigens voor de mensen die Brotherhood goed vonden, is Syndicate een dikke aanrader)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Phobia

    • 5 januari 2016 12:38
    @coola
    Ben het hier wel mee eens. syndicate is prima en voor mij de eerste interessante Ac sinds Revelations. Alle overige delen na de Ezio trilogie vind ik niks maar Syndicate weet eindelijk men aandacht weer eens vast te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vladimirr

    • 5 januari 2016 10:10
    embrace yourself bug apocalypse van ubisoft in 2016/17

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 5 januari 2016 10:31
    Ach. Komt dit jaar genoeg AC gerelateerd materiaal uit. 2 games uit de AC Chronicles serie ( China was heel erg goed, dus heb heel veel vertrouwen in India en Russia ) en dan natuurlijk ook de AC film waar ik veel vertrouwen in heb de foto's en de info dusver geven mij veel hoop.


    Ohja en btw syndicate had al heel wat minder bugs dan unity. Dus als ze een jaar langer over doen zal het nog minder buggy worden.

    123… Shit storm in coming omdat coola nog steeds positief is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BobbyDigitaL

    • 5 januari 2016 11:12
    @coola Ik ben over het algemeen positief over de serie, alleen Unity valt me tegen maar dat komt meer omdat het nog steeds niet vloeiend loopt voor mij (Ik heb de recommended specs).

    Een AC game in Egypte is waar ik al heel lang naar uitkijk, het lijkt erop dat AC met dit deel weer een beetje terug gaat naar z'n roots. Ben erg benieuwd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 5 januari 2016 11:45
    @BobbyDigitaL

    Unity was Idd iets minder maar ondanks dat het niet soepel liep ( en op pc nog steeds niet naar behoren werkt) is het verhaal van Unity imho wel goed en met de gameplay van Unity was niks mis. Syndicate doet eigenlijk alles goed wat Unity fout deed en word terecht door redelijk veel mensen geprezen. Overigens loopt Syndicate op pc een stuk beter dan Unity op de pc. Dus als je Syndicate goedkoop kan scoren zou ik hem zeker niet laten liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BobbyDigitaL

    • 5 januari 2016 12:43
    @coola Ik vind de setting van Unity geweldig maar door de vele framedrops is het gewoon onspeelbaar voor mij, ik zal Syndicate eerst eens lenen van Jack Sparrow om te kijken of het beter loopt als Unity.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 6 januari 2016 02:42
    @BobbyDigitaL
    Volgens mij is de enige reden dat ze nu weer terug in de tijd gaan (tenminste dat denk ik) dat ze het niet aandurven om een AC in de moderne tijd te maken. Dat zou de gameplay nogal drastisch veranderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 5 januari 2016 14:19
    @coola minder bugs maar het was niet beter. Ik had net als zovelen die grafische glitch die het gewoon onmogelijk maakten de game te spelen.

    Daarnaast blijft het gewoon een slecht geoptimaliseerde bende. GTA V op max settings die 100x groter is en er 10x beter uitziet draait ook nog een keer 100x zo vloeiend +60/70/80FPS.

    AC syndicate op dezelfde hardware …tja.. skip stutter 30 tot 50 fps

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 5 januari 2016 14:23
    @Maki

    Op 1 framedrop en 1 glitch dat vast zat op de traintracks na heb ik nergens last van gehad ( ps4 versie )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 7 januari 2016 11:32
    @Maki

    Zeker waar, denk ook wel dat het iets te maken heeft met dat rockstar de tijd neemt voor een gta game als je iets opzoekt over gta 6 zie je de jaren 2018 19 voorbij komen blijft een prachtige game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 7 januari 2016 20:52
    @RIO21 Na het zien van de laatste verie van GTA V, kan je je voorstellen hoe de volgende er in '18 '19 er wel niet uit gaat zien ?! O: :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wabbels

    • 5 januari 2016 15:00
    @coola Ik heb je gemist Coola :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 5 januari 2016 15:08
    @wabbels

    Ben nooit weggeweest ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wabbels

    • 9 januari 2016 13:14
    @coola ik wel :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mark1772

    • 5 januari 2016 11:09
    Goed nieuws, goed dat ze een jaartje overslaan met AC! Ga deze week pas aan syndicate beginnen en er komen nog zoveel toppers uit dit jaar. Zoals watch dogs 2 misschien, 1 was voor mij zeer vermakelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 7 januari 2016 20:53
    @mark1772 ik geloof er weinig van dat ze AC een jaartje overslaan eerlijk gezegd.