Een van de mooiste wapens in Return to Castle Wolfenstein zal zonder twijfel de vlammenwerper zijn. Met zijn schitterende vuurstraal en vernietigend effect is dit een dodelijk wapen, maar dodelijke wapens kunnen de lol van multiplayer snel bederven. Wolfenstein Xtreme vroeg dan ook tijdens hun interview met Gray Matter of de vlammenwerper net zo sterk zou worden als die van Kingpin. Veel mensen die Kingpin spelen vinden de vlammenwerper namelijk te sterk. Bij Wolfenstein gebruikt men een heel ander systeem, zodat de vlammenwerper geen dominerend wapen zal worden. Daarnaast zegt Greg van Gray Matter dat hij in Kingpin liever voor de HMG kiest met het cooling jacket dan voor de vlammenwerper.WolfensteinX: What are RTCW's expected system requirements/suggested setup? Greg: At this point the system requirements haven't been determined. This process usually takes place once the game is in its final testing cycle (usually during beta). We've been keeping track and have a pretty good idea based on our internal systems, but I'd hate to mention anything at this point that may cause confusion later. I will say however that since the game is based on the Quake III: Team Arena technology it will not deviate too far from the system requirements of that game. Zelf kies ik voor de rocket launcher in Kingpin, dan is het meestal in één schot over Maar sterke wapens kunnen inderdaad een probleem zijn, zeker als iedereen hetzelfde wapen pakt, dan is de lol er snel af.