Nieuws

Virtualrealitybril HTC verschijnt in april op de markt

Ontwikkelaars hebben de bril al

Geschreven door Redactie Gamer.nl op

De eerste virtualrealitybril van HTC, de Vive, zal in april voor consumenten beschikbaar zijn. Dat maakt het bedrijf woensdag bekend in een blog. 

De Vive werd in maart 2015 aangekondigd. Destijds stelde het bedrijf nog dat de bril eind dit jaar op de markt zou verschijnen, maar stelde dat later om onduidelijke redenen uit naar "begin 2016". Wanneer de vr-bril precies op de markt zou verschijnen was echter nog onduidelijk.

Er zijn momenteel wel al modellen beschikbaar, maar die zijn alleen bedoeld voor ontwikkelaars. Begin 2016 zal HTC nog zevenduizend extra modellen beschikbaar maken, die ook alleen bedoeld zijn voor ontwikkelaars. 

De Vive onderscheidt zich doordat het gebruikers in een ruimte wil laten lopen zodat de virtuele wereld niet alleen bekeken, maar ook ervaren kan worden. HTC ontwikkelt de virtualrealitybril in samenwerking met gamebedrijf Valve. 

Door NU.nl

Bron: HTC

Dit artikel delen:

Lees meer

Vervolg Hatoful Boyfriend deze maand beschikbaar DayZ-serverhouders kunnen geld vragen voor toegang
16

Reacties op: Virtualrealitybril HTC verschijnt in april op de markt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • -it-

    • 9 december 2015 11:34
    wanneer komt die hololens nou? De vive is gewoon "just another vr bril". Ik wil iets nieuws!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • incarnatus

    • 9 december 2015 11:39
    @-it-

    De Hololens is een AR bril en geen VR.
    Ik snap dat je de connectie legt aangezien het beide HMD zijn.

    Wat zou je doel zijn btw om de Hololens te gebruiken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 9 december 2015 14:12
    @-it- Hololens is een leuk idee maar die videos die jij hebt gezien zijn allemaal nep. Je ziet hooguit in een vierkantje in het midden van de brill de "hologrammen".

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 9 december 2015 15:48
    @Maki
    Valt reuze mee. MS zegt zelf dat de FOV flink wordt verbeterd. En zelfs nu is het al behoorlijk indrukwekkend. Geen andere techniek komt hierbij in de buurt. Bedrijven zijn er al volop mee aan het "spelen". Bruggen projecteren over rivieren, gebouwen in steden zonder daarwerkelijk te bouwen om een voorstelling te geven. Hetzelfde geld voor autofabrikanten die wat designs "real-life" kunnen uitproberen. Wat dacht je van hulp op afstand. Opent er opeens een youtube scherm voor je neus ;) Je kan het net zo gebruiken als je fantasie het toelaat.
    De mogelijkheden zijn eindeloos. Met zo`n VR bril zit je toch opgesloten in je huiskamertje een spelletje te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 12 december 2015 23:21
    @-it- Die FoV valt dus absoluut niet mee laat staan "reuze". Ik heb het zelf gezien. het is echt maar een klein vierkant in het midden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 9 december 2015 11:37
    Het feit dat men voor december nog steeds geen consumentenversie had getoond (en nog steeds niet) was al een goede indicatie dat de vive toch niet in 2015 gereleased zou worden.
    Na het lezen van een comment op slashdot, lijkt het er ook op dat de vive niet eens april gaat halen.
    Er schijnen oa problemen te zijn met de lighthouse setup welke bij lange na niet zo goed presteert als de onderdelenleverancier had aangegeven. Ook problemen met de displays en het duurder uitvallen van het in elkaar zetten van de consumentenversie zijn er debet aan (tevens zou de bouwkwaliteit zeer matig zijn).
    Ook schijnen ze developers te vragen om NIET hun games op SteamVR voor april te publiceren (wat blijkbaar het enige platform is dat de vive ondersteund ivm de gebruikte valve licenties), zodat consumenten niet alsnog een oculus gaan kopen als deze eerder zou worden uitgebracht.

    Maargoed, er is van oculus ook nog steeds geen definitieve datum of prijs..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • incarnatus

    • 9 december 2015 12:03
    @SuperDre
    "Ook schijnen ze developers te vragen om NIET hun games op SteamVR voor april, zodat consumenten niet alsnog een oculus gaan kopen als deze eerder zou worden uitgebracht."

    Dit is wat ik lees zonder de haakjes.
    Ik snap daarbij je zin niet.

    Bedoel je hiermee dat developers beter niet de besturingssoftware "SteamVR" kunnen gebruiken voor hun games?

    Ik wacht liever op de Occulus, voor mij nog steeds de grootste speler in heel het VR gebeuren. Ze zeggen dat begin 2016 de release is van de consumenten versie, ik hoop zo :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 9 december 2015 21:38
    @incarnatus Iets te snel getypt zonder na te lezen, moet zijn 'niet te publiceren'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • whopper

    • 9 december 2015 12:16
    Redactie: jullie frontpage werkt niet meer op google chrome. Firefox enzo werkt het wel maar in chrome niet. directe link naar artikelen werkt nog wel, dus er is iets niet goed op de frontpage.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 9 december 2015 20:46
    @whopper
    Meestal verhelpt een harde refresh (Ctrl + F5) alle problemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipfo

    • 9 december 2015 12:20
    @redactie: julie zijn vergeten te vermelden dat er ook nog een Vive DK2 uitkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 9 december 2015 14:14
    @pfipfo 7000 stuks begin 2016.

    Niet al te boeiend nieuws tho.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 9 december 2015 22:04
    Oculus Rift is al links en rechts ingehaald door alles en iedereen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 10 december 2015 10:53
    @TheRussian Oh en door wie dan wel niet? Noem eens een paar die op de markt zijn en ook tot $500 kosten…. Ik ken ze niet, en vive is qua headset ook niet beter dan de oculus (wel als de DK2, maar niet het laatste prototype/CV1)..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 10 december 2015 13:45
    @SuperDre

    Oculus is nog steeds niet uit. En het feit dat het alleen op PC markt gericht is maakt het nog slechter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 12 december 2015 23:24
    @TheRussian onzin. Voor die vive moet je 2 aparaten wallmounten en een hele kamer aan dedicaten.

    De rift heeft 1 aparaatje wat je neer kan zetten en verplaatsten waar je wilt. Plus die rift controllers die zijn best fantastisch. Ik denk dat mensen die zich nu zo verkijken op de vive van een behoorlijk koude kermis thuis gaan komen.

    en StarVR daar mag je dan wel weer 2 980ti's voor aanschaffen. wel tof die ruimere FoV maar gaat welk een hele dure oplossing worden in totaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.