De Vive werd in maart 2015 aangekondigd. Destijds stelde het bedrijf nog dat de bril eind dit jaar op de markt zou verschijnen, maar stelde dat later om onduidelijke redenen uit naar "begin 2016". Wanneer de vr-bril precies op de markt zou verschijnen was echter nog onduidelijk.
Er zijn momenteel wel al modellen beschikbaar, maar die zijn alleen bedoeld voor ontwikkelaars. Begin 2016 zal HTC nog zevenduizend extra modellen beschikbaar maken, die ook alleen bedoeld zijn voor ontwikkelaars.
De Vive onderscheidt zich doordat het gebruikers in een ruimte wil laten lopen zodat de virtuele wereld niet alleen bekeken, maar ook ervaren kan worden. HTC ontwikkelt de virtualrealitybril in samenwerking met gamebedrijf Valve.
Door NU.nl
Reacties op: Virtualrealitybril HTC verschijnt in april op de markt
-it-
incarnatus
De Hololens is een AR bril en geen VR.
Ik snap dat je de connectie legt aangezien het beide HMD zijn.
Wat zou je doel zijn btw om de Hololens te gebruiken?
Maki
-it-
Valt reuze mee. MS zegt zelf dat de FOV flink wordt verbeterd. En zelfs nu is het al behoorlijk indrukwekkend. Geen andere techniek komt hierbij in de buurt. Bedrijven zijn er al volop mee aan het "spelen". Bruggen projecteren over rivieren, gebouwen in steden zonder daarwerkelijk te bouwen om een voorstelling te geven. Hetzelfde geld voor autofabrikanten die wat designs "real-life" kunnen uitproberen. Wat dacht je van hulp op afstand. Opent er opeens een youtube scherm voor je neus
De mogelijkheden zijn eindeloos. Met zo`n VR bril zit je toch opgesloten in je huiskamertje een spelletje te spelen.
Maki
SuperDre
Na het lezen van een comment op slashdot, lijkt het er ook op dat de vive niet eens april gaat halen.
Er schijnen oa problemen te zijn met de lighthouse setup welke bij lange na niet zo goed presteert als de onderdelenleverancier had aangegeven. Ook problemen met de displays en het duurder uitvallen van het in elkaar zetten van de consumentenversie zijn er debet aan (tevens zou de bouwkwaliteit zeer matig zijn).
Ook schijnen ze developers te vragen om NIET hun games op SteamVR voor april te publiceren (wat blijkbaar het enige platform is dat de vive ondersteund ivm de gebruikte valve licenties), zodat consumenten niet alsnog een oculus gaan kopen als deze eerder zou worden uitgebracht.
Maargoed, er is van oculus ook nog steeds geen definitieve datum of prijs..
incarnatus
"Ook schijnen ze developers te vragen om NIET hun games op SteamVR voor april, zodat consumenten niet alsnog een oculus gaan kopen als deze eerder zou worden uitgebracht."
Dit is wat ik lees zonder de haakjes.
Ik snap daarbij je zin niet.
Bedoel je hiermee dat developers beter niet de besturingssoftware "SteamVR" kunnen gebruiken voor hun games?
Ik wacht liever op de Occulus, voor mij nog steeds de grootste speler in heel het VR gebeuren. Ze zeggen dat begin 2016 de release is van de consumenten versie, ik hoop zo
SuperDre
whopper
Swieb
Meestal verhelpt een harde refresh (Ctrl + F5) alle problemen.
pfipfo
Maki
Niet al te boeiend nieuws tho.
TheRussian
SuperDre
TheRussian
Oculus is nog steeds niet uit. En het feit dat het alleen op PC markt gericht is maakt het nog slechter.
Maki
De rift heeft 1 aparaatje wat je neer kan zetten en verplaatsten waar je wilt. Plus die rift controllers die zijn best fantastisch. Ik denk dat mensen die zich nu zo verkijken op de vive van een behoorlijk koude kermis thuis gaan komen.
en StarVR daar mag je dan wel weer 2 980ti's voor aanschaffen. wel tof die ruimere FoV maar gaat welk een hele dure oplossing worden in totaal.