Nieuws
Apex Legends

Vijftiende seizoen Apex Legends voegt trans personage toe

Eclipse gaat op 1 november van start

Geschreven door Michel Musters op
Het vijftiende seizoen van Apex Legends, Eclipse, begint op 1 november en voegt het speelbare trans personage Catalyst toe.

Dat heeft ontwikkelaar Respawn Entertainment aangekondigd. Ook werd een nieuwe trailer uitgebracht, die hieronder is te bekijken. De echte naam van de speelbare Legend Catalyst is Tressa Smith. Zij kan 'ferrofluid' gebruiken om invloed uit te oefenen op het slagveld.

Het vijftiende seizoen moet ook een nieuwe map toevoegen, al zijn daar nog nauwelijks details over bekend. Ook duidelijk is dat er een nieuw gifting-systeem wordt toegevoegd die cross-platform werkt. Spelers kunnen straks items, wapens of bundels met skins aan andere spelers schenken, ongeacht op welk platform er gespeeld wordt. Apex Coins en Thematic Packs Collection Event Items kunnen niet geschonken worden.

De officiële webpagina van het vijftiende seizoen met daarop bovenstaande details is hier te vinden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Capcom zendt donderdagnacht Resident Evil Showcase uit Nintendo Switch Sports moet vandaag weer online komen
17

Reacties op: Vijftiende seizoen Apex Legends voegt trans personage toe

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Markus88

    • 18 oktober 2022 09:53
    Verassing!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wootism

    • 18 oktober 2022 10:45
    @Markus88
    Dat weet je niet, misschien wil ze wel gewoon begraven worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 18 oktober 2022 12:03
    @wootism lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 18 oktober 2022 10:13
    Ik vind het nogal tricky om dit in games te stoppen.
    Het is iets waar je goed over na moet denken en een puberbrein kan dat niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ozzy_w

    • 18 oktober 2022 10:18
    @-JK-
    Wat is er tricky dan? Wat zou je erover moeten bedenken wat een puber niet kan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wootism

    • 18 oktober 2022 10:44
    @Ozzy_w Omdat de jongere game-community al snel alles 'cancelled' wat anders is en niet in hun straatje past.
    Voorbeeld daarvan is de review-bombing op The Last of Us 2 nog voor de release omdat mensen het LGBTQ propaganda vonden.

    Redelijk simpele mensen die zich hier in mengen, maar blijkbaar is dat de wereld waar we vandaag de dag mee te dealen hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 18 oktober 2022 12:10
    @wootism We weten helemaal niet of het juist de jonge game-community is die zich hier vooral druk maken om dit soort dingen en willen cancellen.
    Ik vermoed dat het in de verschillende leeftijdscategorieen ongeveer evan vaak voorkomt.

    Bij elke instantie van zoiets, bijvoorbeeld review-bombing, weet ik vrijwel zeker dat de grootste groep alleen wil rellen en het zich niets interesseert waar het precies om gaat. Als het bij demonstraties uit de hand loopt komt dat vaak door een groep die gewoon rotzooi wil trappen, niet omdat ze het zo eens zijn met hetgeen waarvoor gedemonstreerd wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 18 oktober 2022 11:56
    @-JK- Als je iets niet in een game of film moet stoppen omdat een deel van de mensen het niet begrijpt/wil begrijpen dan kan je niks meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 18 oktober 2022 12:05
    @-JK- Ik denk dat het je juist zal verrassen dat pubers hier over het algemeen helemaal geen probleem mee hebben. Die zien zoiets al als normaal en kijken er niet van op. Ik zie dat bij mijn kinderen, ook pubers, die merken dat niet eens op als iets wat raar is. Ja anders wel, zoals een herdershond geen Pekinees is, maar verder niet.
    Het zijn vooral de ouwe lui die niet buiten hun eigen wereldje kunnen kijken en dit als schokkend of raar ervaren en er een probleem mee hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ozzy_w

    • 18 oktober 2022 10:18
    Wat is er tricky dan? Wat zou je erover moeten bedenken wat een puber niet kan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wootism

    • 18 oktober 2022 10:37
    Moet wel zeggen dat ze het mooi en discreet verwerkt hebben in die video. Chapeau!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 19 oktober 2022 06:57
    @wootism Vooropgesteld dat ik helemaal niets heb tegen iemand die transgender is, zolang je maar gelukkig bent. Zo discreet vind ik t niet hoor. 't ligt er best dik bovenop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wootism

    • 19 oktober 2022 10:47
    @Messtranor
    Kan beide.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 18 oktober 2022 11:17
    Ik voel me buitengesloten, er zit nog geen mannelijk personage in met blond haar, blauwe ogen en midden/noord europese uitstraling. Daarnaast is het aantal mannelijke personages in de minderheid dus ik pleit voor een mannen quota.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 18 oktober 2022 12:29
    Altijd weer een feestje om alle Calimero reacties onder dit soort berichten te lezen. Wat hebben veel mensen toch een zwaar leven met al die "regenboog" mensen tegenwoordig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 18 oktober 2022 13:14
    @Akira
    Valt nog wel mee met de reacties hier toch?
    Die van mij was overigens sarcastisch bedoeld voor het geval dat niet zo overkwam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rachid.H

    • 19 oktober 2022 07:56
    Op het moment dat je het echt moet gaan benoemen dat er een personage met een bepaalde gedachtegang, uiterlijk of gender, dan blijf je ze in mijn optiek altijd "anders" bestempelen. Volgens mij is op er op deze site een transpersoon (weet niet wat de juiste term is). Ben benieuwd naar de mening van deze persoon. Is het een goede ontwikkeling om het telkens te benoemen of voeg je een nieuwe personage toe zonder te zeggen wat de seksuele voorkeur of gender is? Laat de spelers er maar achter komen tijdens het spelen.