Nieuws
Oculus Rift

Verzending Oculus Rift vertraagd, geen verzendkosten

Problemen met toelevering onderdelen

Geschreven door Michel Musters op

De Oculus Rift zou vanaf maandag 28 maart naar de eerste consumenten verscheept worden, maar de meesten hebben de vr-bril nog niet ontvangen. Oculus laat nu weten dat "er problemen met de toelevering van onderdelen zijn".

Het bedrijf heeft een mail gestuurd naar mensen die de virtualrealitybril hebben gereserveerd, waarin staat dat ter compensatie mensen geen verzendkosten hoeven te betalen. Dit geldt alleen voor mensen die al een bestelling hebben staan. Consumenten besparen daardoor tot wel 42 euro.


Oculus laat niet weten welke onderdelen vertraagd zijn. Volgens het bedrijf worden de vr-brillen vanaf 12 april weer verzonden. Overigens meldt Oculus dat duizenden mensen wel al de Rift hebben ontvangen.

Bron: Write About VR

Dit artikel delen:

Lees meer

Ontslagen bij ontwikkelaar Guitar Hero Live Everybody's Gone to the Rapture komt naar pc
11

Reacties op: Verzending Oculus Rift vertraagd, geen verzendkosten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Swieb

    • 2 april 2016 13:06
    Intussen lijkt het erop dat er bij de HTC Vive ook iets misgaat. Er zijn meerdere gevallen bekend waarbij de bestelling vanuit HTC wordt geannuleerd, nadat de betaling met credit card door de bank wordt geweigerd wegens antifraudecontrole.

    Gelukkig heb ik met PayPal betaald. 0_o

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 2 april 2016 14:09
    Ach ja, kan gebeuren. Netjes dat Oculus ter compensatie de verzendkosten pakt.

    Ik kan niet wachten tot de Vive reviews verschijnen! Daarna een van de twee headsets bestellen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 2 april 2016 15:01
    Ik kan je alvast beloven dat de review van Gamer.nl lekker uitgebreid wordt. :) Zoals het er naar uitziet arriveert de Vive volgende week bij mij en dan zet ik alles op alles om m'n gedachten erover zo snel mogelijk in tekstvorm te gieten.

    (Ik ben zo enthousiast als een zesjarig jochie op Sinterklaasavond. Valt het op? :P)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gamerlezer

    • 2 april 2016 16:22
    @Swieb Ik ben benieuwd naar je review want ik heb gisteren de oculus geannuleerd. Op de een of andere manier heb ik meer vertrouwen in de Vive dan de oculus. Of beter gezegd heb ik minder vertrouwen in de oculus… Naast dat ik achteraf gezien de vive toch completer en meer immersive vindt omdat het afhankelijk is van 1 camera. Ik hoop echt dat ik de juiste keuze heb gemaakt… want zeker met deze korting zou het zuur zijn als ik m'n pre-order voor nix heb opgegeven :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HarryHol

    • 2 april 2016 17:06
    @gamerlezer Technisch ontlopen Vive en Rift elkaar niet. Enige verschil is dat Vive er motion controllers bij doet. Rift en Vive kunnen beiden 'room scale' VR produceren, maar de ondersteuning van Rift volgt pas als de Oculus Touch controllers verschijnen.

    Op dit moment kun je overigens eigenlijk geen verkeerde keuze maken. Beide apparaten zijn aan elkaar gewaagd en bieden beiden een fantastische ervaring.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 2 april 2016 17:21
    @Swieb dan hoop ik wel op een fatsoenlijk objectieve review en niet een 16 jarige fanboy artikel, want profesionaliteit is hier nou ook vaak ver te zoeken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HarryHol

    • 2 april 2016 17:35
    @SuperDre er bestaat niet zoiets als een 'objectieve review'. Waarom is dat zo moeilijk om te onthouden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 4 april 2016 19:47
    @HarryHol Er bestaat wel zoiets als objectieve review, maar als dat zo moeilijk te bevatten is, dan is er weinig hoop voor serieuze reviews..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HarryHol

    • 7 april 2016 14:05
    @SuperDre Een review is altijd een mening. Dat je die mening met feiten onderbouwt maakt het nog niet objectief.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 2 april 2016 20:48
    @SuperDre

    Ja, ik kijk ontzettend uit naar de HTC Vive en ik tel de dagen voordat DHL hem komt brengen. Maar verwar mijn enthousiasme niet met blinde liefde. Als de Vive gebreken kent, hoor je er van.

    Zoals Harry al zegt: een 'objectieve' review bestaat niet. Natuurlijk spelen mijn verwachtingen en eerdere ervaringen een rol bij de beoordeling. Dat geldt voor elke ooit door een kennend subject geschreven review. De kunst is om deze onvermijdelijke 'bias' zo goed mogelijk bij die van de gemiddelde Gamer.nl-lezer aan te laten sluiten. Wat ik je beloof is dat ik zonder belangen de Vive benader en dat ik ervoor waak dat ik geen problemen onder het tapijt moffel die ertoe zouden kunnen leiden dat ik mijn aankoop op irrationele wijze probeer te rechtvaardigen.

    Ter illustratie, komt onderstaande preview over als het geratel van een fanboy?
    gamer.nl/articles/achtergrond/hardware-preview-htc-vive/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 5 april 2016 22:39
    Ik heb een Google Cardboard + HTC One.
    Natuurlijk niet te vergelijken met het echte spul, maar ik vind dit al geweldig!
    VR roller coaster, Titans of space, Vrse leuke apps.
    De doorbraak van VR gaat nu echt gebeuren.