Na een algemene introductie campagne via TV en internet, gaat vanaf dinsdag deel twee van de PSP campagne van start. Door middel van een opvallende campagne worden de vier functionaliteiten van de PSP voor het eerst voorgesteld aan het Nederlandse publiek. Hoe gaan ze dit doen?

Welnu, allereerst krijgen we te maken met een opvallende abri-campagne. In heel Nederland en België zullen tussen 4 en 11 oktober meer dan 5000 abri's (posters van 2m2 die je in onder andere in bushokjes kan vinden) te zien zijn met telkens vier verschillende creaties om ons te informeren over de vier functies van de PSP.

De gamefunctie wordt gevisualiseerd met "Ridge Racer" en de UMD-filmfunctie komt naar voren door middel van de titel "Be Cool". De muziekfunctie wordt in beeld gebracht met "Jamiroquai". Daarnaast is de fotofunctie goed zichtbaar op de abri's.De lokaties waar je de abri's in Nederland zult aantreffen zijn onder andere:

Amsterdam:

- Nieuwezijdsvoorburgwal/Magna Plaza

- Rembrandtplein

- Leidseplein (voor Stadsschouwburg)

- Koningsplein

Den Haag:

- Station Hollandspoor nabij Haagse Hogeschool

- Rijnstraat

Utrecht:

- Steenweg Mupi

Om de campagne nog meer impact te geven zullen we op toplocaties in Nederland en België te maken krijgen met "Spectaculars": abri's met een 3D PSP met daarachter vier draaiende abri's, die telkens het artwork van de vier functionaliteiten levensgroot tonen.

Last but not least worden er op andere locaties in België en Nederland "Showcases" getoond. In de abri's zijn èchte PSP's gemonteerd, die in 'loop' draaien en een live-demonstratie geven van de PSP en al zijn functionaliteiten. Laten we hopen dat hiermee het bushokjesvandalisme niet explosief zal groeien, want met zo'n PSP in het vooruitzicht levert zo'n abri-kraak je meer op dan alleen een dagje stappen bij bureau HALT, toch?