23 maanden lang (2 jaar voor de mensen die niet weten hoeveel maanden er in een jaar zitten..) zwoegde developer PopTop op een game genaamd Tropico. In het spel is het de bedoeling de taak van dictator op je te nemen en het land zo lang mogelijk te leiden en zo veel geld te verdienen. De game kan het best vergeleken kan worden met Simcity, maar dan met meer nadruk op de economische keuzes.

Een paar weken geleden is de game goud gegaan, tijd voor een gesprek over de develop jaren van het spel. VoodooExtreme maakte een praatje met de CEO van PopTop, Phil Steinmeyer.

Phil verteld dat er weinig features zijn die wel gepland waren, maar uiteindelijk toch niet in de game gekomen zijn. Enige features die hij liever nog wel in het spel had gezien zijn een verbeterd scenario systeem en wat snufjes aan de engine (hij noemt bijvoorbeeld dat er rook uit de fabrieken zou komen).

Interessanter is het feit dat er misschien een vervolg op de game zal komen, mits de game goed verkoopt. Welke vorm van vervolg er gebruikt zou gaan worden(add-on, expansion pack, sequel etc.) noemt hij helaas niet.

Man, that was a struggle. We originally wanted to call it Banana Republic, but our lawyer told us the clothing store of the same name would give us grief if we did. We had two major brainstorming sessions and threw out dozens of names. Tropico was the least objectionable, but initially, I wasn't thrilled with it. Over time though, I've really grown to like it, and I think it's entirely appropriate.Ook mooi om te horen is dat PopTop momenteel bezig is aan een demo Tropico en het porten naar de Mac. Als het team met dit werkje klaar is zal het hoogstwaarschijnlijk beginnen met het patchen van de game.