GameSpot kreeg op de Game Developer Conference de kans om een eerste blik te werpen op Puzzle Quest: Galactrix, het vervolg op de geprezen puzzlegame met RPG-elementen Puzzle Quest. Dit tweede deel zal zich niet meer in een Middeleeuwse fantasywereld situeren, maar speelt zich af in de ruimte. De spelwereld zal daarnaast een stuk dynamischer zijn dan die in het originele Puzzle Quest en zal zich niet beperken tot één kaart, maar brengt je langs verschillende planeten en sterrenstelsels.

Het puzzelen zelf is ook lichtelijk op de schop gegaan. Zo hebben de vierkante tegels plaatsgemaakt voor een hexagonaal speelveld, wat ervoor zorgt dat je de blokjes in twee extra richtingen met elkaar kunt verwisselen. Ook het aanvullen van het speelveld met nieuwe stenen gaat anders. Wanneer je namelijk niet op een planeet bent en er geen zwaartekracht is, zullen de stenen niet per se naar onderen vallen, maar in de richting waar je het laatst in geschoven hebt. Dit zou weer voor nieuwe tactische mogelijkheden moeten zorgen.

Puzzle Quest: Galactrix verschijnt ergens dit jaar voor Xbox 360, PC en Nintendo DS. Een PSP-versie is vooralsnog nog niet bevestigd.