Nieuws
Microsoft Xbox One X Refurbished

Verkoop Xbox One X neemt toe tijdens Xbox Series X pre-orders

Maken consumenten een foutje?

Geschreven door Michel Musters op
De verkoop van de Xbox One X is gisteren tijdens de pre-orders van Xbox Series X opvallend gestegen op Amazon.

Twitter-account AndrewAlerts, waarop diverse deals worden gedeeld, plaatste gisteren een opvallende observatie. In de lijst waarin wordt bijgehouden welke gameproducten op Amazon stijgen en dalen in de verkoop, was te zien dat de verkoop van de Xbox One X, de huidige spelcomputer van Microsoft, met 747 procent was gestegen.

Dit is opvallend, omdat gisteren tevens de pre-orders van de Xbox Series X en Series S - de next-gen consoles van Microsoft - van start gingen. Hoewel er geen manier is om dit te controleren, zou een gedeelte van de mensen die de Xbox One X hebben gekocht via Amazon dat wel eens per ongeluk kunnen hebben gedaan. Mogelijk heeft de naam, dat veel wegheeft van de namen van de next-gen consoles, voor verwarring gezorgd. Het is echter ook mogelijk dat meer gamers gisteren besloten op het laatste moment nog een Xbox One X te kopen.

Ook vandaag is de verkoop van Xbox One X gestegen - maar met 69 procent al wel minder intens. De opvolgers van de console zijn vanaf 10 november verkrijgbaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Assassin's Creed Valhalla draait ook op PS5 in 4K en 60 fps' Bèta Call of Duty: Black Ops Cold War begint in oktober
15

Reacties op: Verkoop Xbox One X neemt toe tijdens Xbox Series X pre-orders

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Nuage

    • 23 september 2020 08:32
    Het zijn dan ook nogal idiote console namen sinds de Xbox one, zou me inderdaad niet verbazen als het voornamelijk een misverstand is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 23 september 2020 08:40
    Mooi voorbeeld van slechte naamgeving gok ik in combinatie met hype en beperkte beschikbaarheid van de console, wellicht met wat misleidende advertenties op Amazon.

    Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de ongeïnformeerde mensen die onzin verspreiden dat de One X in alle opzichten beter is dan de Series S en je beter een One X kan kopen.

    Ach ik zie het maar als een vorm van natuurlijke selectie, als je zelf te dom/lui bent om goed te lezen voor je 500 euro uitgeeft dan verdien je ook gewoon om er een les aan over te houden. Uiteindelijk krijgen de meeste van deze mensen gewoon hun geld terug als ze erachter komen dat ze iets verkeerds besteld hebben en hun bestelling annuleren of retour sturen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 23 september 2020 09:20
    @FishSt1ck Ik ben het deels met je eens, maar dat een bedrijf als Microsoft een console op de markt brengt met de naam Xbox One X en Xbox Series X zou ik het zelf ook niet zo gek vinden dat mensen in de pre-order hype (zeker na het drama van playstation) gewoon zo snel mogelijk zon ding in hun wagentje kieperen.

    Wat ik wel interessant vind is dat dit dus duidelijk mensen zijn die geen Xbox One al hebben staan. Is er dan nu opeens zoveel interesse in de volgende xbox ipv ps5?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 23 september 2020 09:42
    @WvA Ga er maar niet gelijk vanuit dat dat allemaal mensen zijn die nog geen Xbox hebben staan. Het verbaast me elke keer weer hoe enorm slecht mensen lezen/kijken en maar gewoon wat bestellen. Op mijn werk ook, overal staat op een pagina dat dat product alleen voor bedrijven is, je gelooft niet hoeveel particulieren ik aan de telefoon daarvoor krijg.

    Snap de verwarring ook wel voor mensen die er niet zo mee bezig zijn maar wel die Xbox willen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 23 september 2020 10:25
    @WvA
    Denk inderdaad dat @Zut gelijk heeft dat het met name mensen zullen zijn die dachten een Xbox Series X te kopen en door onvoldoende lezen de One X in de winkelwagen gestopt hebben.

    Betwijfel dat mensen nu besluiten om opeens een "upgrade" naar de One X te doen, dan kunnen ze beter wachten tot na November als ze dat van plan zijn. Hoe dan ook lijkt me dat een domme zet, dan zou ik nog eerder voor een Series S gaan..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 september 2020 10:41
    Het kan ook zijn dat men in amerika de all access dienst hebben genomen dus een one x op afbetaling en dan later gratis upgrade naar de series x als die weer leverbaar is.
    Want kan me ongeveer een half jaar of jaar herineren dat micro dat toen al aanbood weet niet of dat nog steeds zo is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 23 september 2020 10:46
    @hulstpower Ah ja dat zou ook nog kunnen inderdaad, geloof dat in de US die actie via Amazon verloopt.

    Had gelezen dat dezelfde actie hier in Nederland mogelijk begin 2021 met Bol.com zal starten, echter dan niet met upgrade maar gewoon direct een Series S/X

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 september 2020 11:09
    @FishSt1ck Ja kon me er iets van herineren. Maar er zullen vast ook wel wat domme mensen die de series moesten hbben en de one gekocht hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • soccerroos

    • 23 september 2020 10:59
    Bijna dezelfde naam + beide 499 euro?
    Ik moest gisteren ook 2x kijken.
    Kan mij goed voorstellen dat je de vekeerde besteld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 23 september 2020 12:19
    Misschien bots. Wel leuk: die bestellingen zijn waarschijnlijk vandaag al geleverd. Ik vermoed dat het aantal retouren binnenkort ook toeneemt. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 23 september 2020 12:37
    Aan de ene kant vind ik dit wel grappig. Maar 500 euro is best veel geld voor sommige mensen. Ik vind dan ook wel weer sneu dat ze een Xbox series X verwachten, maar vandaag of morgen een Xbox one X krijgen. Misschien had Microsoft beter moeten nadenken over de naam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 23 september 2020 14:37
    @ShadowKiller Tja sneu, maar wel hun eigen domme fout. Als ik iets koop voor bijvoorbeeld 500 euro dan kijk ik toch even een paar keer goed of ik het juiste product heb. Ik weet bijvoorbeeld ook niks van types, namen enz af van wasmachines.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 23 september 2020 14:53
    Zou mooi zijn als het bots zijn.. en anders oerdom van de bestellers.
    Je weet toch wat je koopt? Helemaal voor dat soort bedragen..
    Vind het ook nog steeds achterlijk dat men zo aan het zeuren is op die naam. .
    wii -> wii-u
    playstation 4 -> playstation 5
    xbox one x -> xbox series x
    Gewoon opletten en anders jezelf onder curatele stellen als je het niet begrijpt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Phoenix_the_II

    • 24 september 2020 02:15
    @kleinekoosjer zeurkous.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 24 september 2020 08:36
    @kleinekoosjer
    Goed dat je de Wii U aanhaalt; die heeft namelijk verschrikkelijk te lijden gehad vanwege de onduidelijke naam.