Verhaalmissies in Halo Infinite niet herspeelbaar

Verhaalmissies in Halo Infinite niet herspeelbaar

Verhaalmissies in Halo Infinite zijn niet herspeelbaar in dezelfde savefile.

Dat heeft Polygon gemeld. Dit is opvallend, omdat spelers in eerdere Halo-games missies tijdens het uitspelen van de campagne wel overnieuw konden doorlopen. Erg vreemd is de verandering echter niet: Halo Infinite speelt zich in tegenstelling tot vorige games af in een open wereld, wat het lastiger maakt om herspeelbaarheid van missies te implementeren.

Aan The Verge heeft ontwikkelaar 343 Industries inmiddels laten weten dat het in de toekomst toch een manier wil vinden om herspeelbaarheid van missies mogelijk te maken. "We hebben nog geen datum aangekondigd, maar er wordt aan gewerkt. We willen herspeelbaarheid toevoegen dat werkt, en dat is een stuk lastiger in een open wereld."

De optie om missies te herspelen in de campagne is niet de enige optie die pas na lancering aan de game wordt toegevoegd: de co-op en Forge worden pas ergens volgend jaar aan de game toegevoegd.

Halo Infinite is vanaf morgen verkrijgbaar op Xbox-consoles en pc. De multiplayer is nu al verkrijgbaar en free-to-play. Gamer.nl gaf een 9 aan de game: "Halo Infinite brengt de reeks terug naar waar het twintig jaar geleden begon. Terug naar de eenzame supersoldaat, een praatgrage AI-compagnon en schietpartijen die geheid uitmonden in een heerlijke chaos van kleurrijke explosies en gillende aliens. Terug naar een verrassend soepel spelende multiplayer, waar dankzij diezelfde chaos geen twee potjes hetzelfde zijn. Terug naar een game die we oneindig lang willen blijven spelen."

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Vrij logisch gezien hoe de game is opgebouwd

0
test

@LarsCornelis Dit lijken me eerder excuses, het is gewoon een simpele savegame die je zou moeten kunnen laden. Dat een autosave functie moeilijker werkt bij de openwereldmissies kan ik nog begrijpen, maar moeilijk lijkt het niet om te implementeren als je op x aantal meter van een objective bent om daar even een autosave te doen en je gewoon van daar zou kunnen beginnen met je wapens en ammo die je op die moment verzameld had.

0
test

@do365nic Nee, het past gewoon niet bij hoe de game in elkaar zit. Je hebt equipment dat wordt geupgrade, sommige storymissies vinden plaats in de 'open' wereld, anderen in afgesloten omgevingen... is het technisch mogelijk? Ja, maar technisch gezien kun je ook raketwerpers in Fifa implementeren. Maar dat maakt het nog niet logisch.

0
test

Dit is totaal niet logisch, als standpunt van een developer slaat dit nergens op. Die moeten intern vaak genoeg bepaalde missies herspelen. Dus dit systeem is er al echter willen ze het gewoon niet aanzetten. Waarschijnlijk hebben ze de game zo opgezet dat de progress dan ook achteruit gaat of iets waarom het niet by default kan. Vind het maar slap van ze dat dit niet op launch nodig is. GTA V heeft dit ook van 2013....

0

@smoothy101 Wat is dan precies het probleem, de ontwikkelaar kiest daar zelf voor. Het is tenslotte hun game?!

0
test

@smoothy101 ik zal maar niet verklappen dat een ontwikkelaar hele andere tools tot zijn beschikking heeft om te testen dan jij en ik als speler ;-) En dat dat een hele goede reden heeft.

0
test

@LarsCornelis Dit is waar als in developer tools zitten vaak niet in de final game. Maar het is echt een kleine moeite om zo'n systeem om te zetten zodat het in de game verwerkt wordt en mensen missies opnieuw kunnen spelen. Vind het nog steeds slap excuus dat het niet op launch erin zit.

0

Aanbevolen voor jou