Chang vertelt ook over hoe hij het plot van Shadow of the Colossus, dat in het spel vrij abstract verteld wordt, naar het witte doek wil brengen. “Bij de Shadow of the Colossus-film moeten we niet alleen denken aan het goed verfilmen van de gevechten met de zestien colossi, we moeten ook een manier vinden om het abstracte verhaal om te zetten in een plot waar mensen twee uur lang naar willen kijken.”

Feedback

“We willen zoveel mogelijk feedback horen van Ueda”, laat Chang vervolgens weten als hem gevraagd wordt in hoeverre de bedenker van Shadow of the Colossus betrokken is bij de verfilming. “Sony Japan is momenteel erg betrokken en we lassen altijd wel een moment in om over de film te praten als ze in de buurt zijn. Met Sony Amerika hebben we één keer per maand contact. Bij Team Ico zelf proberen we Ueda altijd op de hoogte houden, zoveel als nodig is. Zodra we tevreden zijn met wat we hebben zullen we naar hem toegaan en vragen of het ook iets is dat overeenkomt met zijn visie en creatie.” Tot slot laat Chang nog weten zelf een fan te zijn van het spel. “Oh, absoluut, ik heb het spel meerdere keren uitgespeeld.”