Terwijl sommige gevorderde Everquest spelers al goed verdienen aan het opbouwen en verkopen van karakters, komt developer Mindark met een geheel eigen concept. In Project Entropia ga je als speler namelijk voor de echte dollars, die in een virtuele wereld worden verhandeld. Zo koop je wapens en items voor echte dollars.

MSNBC schreef een artikel waarin de schrijver dieper in gaat op de verhandeling van Everquest karakters op Ebay en wat we precies mogen verwachten van Mindark's Project Entropia, dat 100.000 testers nodig heeft voor de betatest.Jan Welter, MindArk's general manager, said that just like in the real world, the cost of items will depend on their rarity and durability. A simple weapon may cost $5, but a one-of-a-kind magical object could fetch thousands.

The company hopes to create a three-dimensional sci-fi world that lures hardcore gamers and neophytes interested in a second, electronic life.

β€œIt can be anything you like, from an advanced messaging system to a dynamic, ever-evolving universe ready for adventure,” Welter said.

Of gamers ook zijn geneigd om hun zuurverdiende euro's in een spel te vergokken valt enigzins te betwijfelen.