Nieuws
Twitch Logo

Verbannen streamer Dr. Disrespect gaat Twitch aanklagen

Hij zou inmiddels weten waarom hij verbannen is van Twitch

Geschreven door Michel Musters op
De van Twitch verbannen streamer Guy 'Dr. Disrespect' Beahm claimt van plan te zijn Twitch aan te klagen.

Dat meldde hij begin deze week op YouTube, waar hij tegenwoordig streamt. Beahm was een van de meest populaire streamers op Twitch, voordat hij in juni 2020 verbannen werd van het platform. Toen werd ook zijn exclusieve deal met Twitch verbroken. Waarom dat precies is gedaan, is nog altijd niet bekend. Wel kreeg hij in 2019 al een tijdelijke ban, omdat hij in de toiletten op E3 aan het livestreamen was.

Volgens Beahm weet hij nu waarom Twitch, dat eigendom is van Amazon, hem voorgoed heeft verbannen. "Ik weet de reden van de ban nu al maanden. En ik zal het maar zeggen: er is een reden waarom ik ze voor de rechter ga slepen."

Sinds augustus 2020 streamt Beahm - wederom als Dr. Disrespect - op YouTube. Tijdens zijn stream eerder deze week gaf hij aan maar een kwart te verdienen van wat hij op Twitch verdiende. Eerder deze maand gaf Beahm aan naar een studiohoofd te zoeken voor een eigen gamestudio.

Dit artikel delen:

Lees meer

Tropic Island-map voor Apex Legends mogelijk gelekt Demo van Everspace 2 beschikbaar
17

Reacties op: Verbannen streamer Dr. Disrespect gaat Twitch aanklagen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Paxopoxo

    • 26 augustus 2021 08:51
    " in een badkamer op E3 aan het livestreamen was." Was dat niet gewoon een openbaar toilet waar hij naar binnen liep en de camera hem volgde?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 26 augustus 2021 09:00
    @Paxopoxo correct

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 26 augustus 2021 09:20
    @MichelMusters Haha niet zo slim dan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 26 augustus 2021 09:51
    *Tijdens zijn stream eerder deze week gaf hij aan maar een kwart te verdienen van wat hij op Twitch verdiende. *

    Aaah de pipo verdient te weinig dus klaagt Twitch aan, nu komt de aap uit de mouw, kwal vind ik het maar dat vind ik van 99,99% van die streamers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 26 augustus 2021 10:39
    @DarkraverX Ja precies, dat is de echte reden dat hij Twitch aanklaagt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 26 augustus 2021 14:26
    @DarkraverX

    Even niet zo hypocriet doen, wat zou jij doen als je 2/3e van je inkomen kwijtraakt en jij passie weet nastreven, namelijk een AAA-game ontwikkelen? Juist, exact hetzelfde. Ik snap dat zijn personage niet voor iedereen is maar deze man is een rasechte entertainer en is er verdomd goed in. Zeer hoge kwaliteit streams!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 26 augustus 2021 15:16
    @rreloaderr

    Ach gossie mag ik geen mening hebben, tuurlijk ga gelijk maar roepen met hypocriet zijn, maar goed dat is wat een echte fan nu graag doet als iemand iets over zijn favoriete entertainer roept.

    De gast staat bekend als een arrogante eikel, niks meer niks minder dus hij zal wel een terechte ban gekregen hebben. Net als de crimineeltjes in het Gooi, waren zulke lieve mannen, hadden nette banen maar trappen ondertussen een ander dood.

    Jep hypocriet…. je hebt helemaal gelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 26 augustus 2021 16:04
    @DarkraverX
    Denk dat je iets te kort door de bocht gaat. Ik ken heel die Dr. Disrespect niet (alleen van naam) maar ik kan me wel voorstellen dat als Twitch onder hun contract met hem uit wilde en hem om een niet legitieme reden geband heeft, hij daar nu een rechtzaak van maakt.

    Uiteindelijk draait het allemaal om de centjes, en daar kan ik 'm geen ongelijk in geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 26 augustus 2021 17:36
    @The_Stifmeister Wie is hier nu kort door de bocht, je weet niet eens de reden waarom die banned is en geeft hem nu al gelijk, lol hoe kortzichtig ben je dan wel niet. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 27 augustus 2021 19:01
    @DarkraverX
    Jij toch ook niet? Maar dat weerhoudt je er ook niet van om de beste man keihard de grond in te boren.

    Ik zeg alleen dat de kans bestaat dat hij onterecht geband is, en ik in dat geval begrijp dat Beahm probeert zijn misgelopen centjes te claimen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 28 augustus 2021 14:39
    @The_StifmeisterDe beste man bekend staat als een arrogante zak, dus dat zal wel de reden van ban zijn, oftewel ik gis ook maar wat, echter omdat hij bekend staat als een arrogante zak zal het me niets verbazen als dat de reden was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MisterHardmode

    • 26 augustus 2021 09:56
    "Sinds augustus 2022 streamt Beahm - wederom als Dr. Disrespect - op YouTube."
    Ben ik blijven hangen in 2021 of zitten jullie al in de toekomst? of begint hij pas over een jaar met streamen op youtube?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 26 augustus 2021 10:09
    @MisterHardmode Lol, ik heb gisteravond tijdens Gamescom denk ik een stuk of 30 keer 2022 moeten schrijven, dat is blijkbaar blijven hangen ;) Inmiddels aangepast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 26 augustus 2021 10:00
    Ik kijk graag twitch maar dan wel wat kleinere streamers niet van die waar duizenden mensen naar kijken dat zijn 9 van de 10x arrogante ventjes.

    Als hij niet veel meer verdiend dan moet hij wellicht eens verder kijken dan streamen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrGizMo

    • 26 augustus 2021 10:58
    Maak maar eens bekend waarom die ban er is. Dan beslissen wij wel of het terecht is dat je ze gaat aanklagen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 26 augustus 2021 15:32
    @MrGizMo gesproken als een ware keyboard warrior.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 26 augustus 2021 18:24
    @gimbal2 Er is wel een punt. AHet is niet aan ons om te oordelen, maar als die ban zo overduidelijk onrechtvaardig was, zou hij veel meer heisa hebben gemaakt. Al die cryptische onzin laat je er alleen maar als een clown uitzien.