Een week geleden kondigde de Finse ontwikkelaar BugBear, bekend van de Rally Trophy, de racegame Flat-Out aan. Flat-Out is een zanderige racer waarin met oude, krakkemigge bakken geraced moet worden. Opvallend aan het spel is dat men er een heus verhaal in verwerkt heeft en dat je tussen de races door in 3rd person rond kan lopen en met concurrenten en pitcrew praten. In deze 3rd person mode ontwikkelt zich dan ook het grootste deel van het verhaal.

The Adrenaline Vault had een interview met de makers van het spel en vroeg onder andere naar de interactiviteit met de omgeving, iets waar het bij de gemiddelde racegame nogal aan schort:How much damage can be done to the environment?

Lots. Tires get flung around when you crash into them, marker cones fly or get stuck under your car, barrels roll around, fences and other wooden objects splinter into bits and so forth. All this can affect the race as each object remains where it landed, rolled to or was pushed to, and continues to have collision models and accurate physics. No racing game to this day has managed this, and we're proud to be first. Gelukkig eindelijk eens hekjes die niet meteen je auto tot stilstand brengen! Het werd eens tijd. Lees het volledige interview hier. Flat-Out wordt halverwege 2003 verwacht en men is momenteel nog op zoek naar een uitgever.