Nieuws
Destiny 2

Veel PS5-spelers spelen per ongeluk PS4-versie Destiny 2

Smart Delivery was toch zo gek nog niet

Geschreven door Jari Klapwijk op
Veel spelers van Destiny 2 spelen per ongeluk de PlayStation 4-versie van het spel op de PlayStation 5.

Daar wijst ontwikkelaar Bungie de spelers op in een blogpost. "We hebben gemerkt dat een aanzienlijk aantal PlayStation 5-spelers de PlayStation 4-versie van Destiny 2 speelt op hun current-gen consoles", zo luidt het bericht. Bungie verwijst PlayStation-spelers naar een blogpost op de PlayStation-website waar wordt uitgelegd hoe te upgraden naar de verbeterde versie van het spel.

De current-gen versie van Destiny 2 is al sinds 8 december 2020 beschikbaar. Op zowel de PS5 als Series X draait de game in 4K, terwijl het spel in 1080p op Xbox Series S loopt. Alle drie de consoles geven het spel in 60 frames per seconde weer. De game laadt sneller op alle nieuwe consoles en heeft een field of view-slider, waarmee de grootte van de kijkhoek aangepast kan worden. Alle eigenaren van Destiny 2 kunnen gratis overstappen op de verbeterde versie.

Verder maakt Bungie in de post bekend dat de game op oude consoles een update krijgt. Op PS4, PS4 Pro, Xbox One en Xbox One X worden sommige texturen aangepast zodat ze minder zwaar zijn voor de hardware. De update komt uit bij de release van Lightfall op 28 februari 2023. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Social Gaming Lead ontslagen bij Twitter Toegankelijkheidsopties God of War Ragnarök uitgelicht
18

Reacties op: Veel PS5-spelers spelen per ongeluk PS4-versie Destiny 2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 4 november 2022 17:05
    Je bent toch echt wel verstandelijk beperkt als je de verkeerde versie aan het spelen bent. Het staat met koeienletters aangegeven welke versie je download.

    Smart Delivery is wat dat betreft wel een uitkomst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 4 november 2022 17:12
    @The_Stifmeister zomaar waar het lijkt erop Microsoft ervan uit gaat dat hun fans beperkt zijn.*dit is een grapje

    Je hebt natuurlijk gelijk wat dat betreft loopt Microsoft qua ondersteuning en dergelijke wel voor op de PlayStation, maar ja ik ben zeer vergefelijk als ze dan weer een knaller als GoW Ragnarok droppen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 6 november 2022 16:19
    @TripleR40
    Nouja, de storage uitbreiding is daar ook een mooi voorbeeld van :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 4 november 2022 17:40
    Qua gebruiksvriendelijkheid kan PS nog wel wat leren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 4 november 2022 18:11
    Dat je de verkeerde versie misschien eerst download kan ik nog wel snappen, maar elke keer dat je de game aanzet staat er toch echt een PS4 of PS5 icoontje naast de naam van de game… Zo zie je maar weer dat heel veel gamers echt achterlijk zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RuanMoleman

    • 4 november 2022 18:21
    @poklaan eerder andersom. Bij het downloaden moet je toch echt een versie kiezen voor je verder kan. Kan me voorstellen dat als je de PS4-versie al hebt dat het aan je voorbij kan vliegen dat je kan upgraden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 6 november 2022 13:18
    @poklaan het is maar net of je erop let. Misschien is het mensen niet duidelijk dat het gratis is.

    Daarnaast ook luie developers die niet even een melding kunnen tonen "Let op: je speelt de last-gen versie. Klik hier om de gratis update te downloaden".

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El hunterr

    • 4 november 2022 18:26
    Leuk dat Bungie dit zegt, maar zelf speel ik bewust de PS4 versie op de PS5. Destiny 2 is bepaald geen kleine game en de geheugen van de PS5 zit zo vol met al die 100GB games. Dus waar het mogelijk is download ik PS4 versies op een 2TB externe hdd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 november 2022 22:37
    @El hunterr dit dus, ik wou dit op de series S ook doen, maar daar KAN het dus niet, die wil perse de beste versie downloaden. Ook als ik dat helemaal niet wil

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 5 november 2022 00:07
    @Messtranor 90% wil dit wel anders speelden ze wel op xbox one.

    Natuurlijk speel je op de x/s de beste versie het is eerder vreemd dat je op ps5 uberhaupt de ps4 versie kan downloaden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El hunterr

    • 5 november 2022 16:52
    @Deadspacer
    Op Playstation werkt het namelijk niet hetzelfde. Het is geen garantie dat de PS5 versie de beste optie is. FFXIV om als voorbeeld te nemen… Draait 1080/1440p modus beter met de PS4 versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 november 2022 01:30
    @Deadspacer dat is mooi dat 90% dat wel wil, IK wil het niet, en ik wil de optie hebben om dat niet te doen. bijvoorbeeld omdat een Series S niet zo heel erg veel opslag intern heeft, maar ik er wel een externe SSD aan heb hangen. Maar daar kan ik geen Series X/S versies op installeren. Ik bepaal zelf wel welke versie ik installeer, dat hoeft niet voor mij bepaald te worden.
    En als iemand dat niet voor elkaar krijgt op ps5 om de juiste versie te installeren dan ben je gewoon niet heel erg slim, want het is kinderlijk eenvoudig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 6 november 2022 13:55
    @Messtranor Dat geldt ook voor jou IK vind het onzin en vele met mij dan speel je toch lekker op xbox one of om die redenen is de series s duidelijk niet voor jou maar dat het mogelijk moet zijn een last gen te installeren op de opvolger is waanzin daarvoor heb je bc.

    Het was ook geen aanval.

    Next gen kopen om de x1 versie te installeren echt dat hoor je nergens uiteraard sluit ik me er bij aan dat het easy is de ps4 of ps5 versie te downloaden dat word ook letterlijk gevraagd als je de game gaat downloaden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 november 2022 15:39
    @Deadspacer ik koop geen next gen OM een last gen te installeren slimmerik. Maar de interne opslag is beperkt. En als die vol is kan ik niet een last gen installeren op de externe schijf als ik dat wil. En ik heb geen one, ik heb een series s. Moet ik dan een hele extra console kopen omdat ms niet effe een simpele keuze kan instellen in hun OS?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 5 november 2022 08:42
    Het hoeft niet per se perongeluk te zijn. Competitieve multiplayer pools (Trials) worden gescheiden tussen old gen versie en current gen. De onmogelijke die hards zitten allemaal op current gen dus ik speel ook nog wel eens op de oude (xbox) versie op mijn series X

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    water

    • 5 november 2022 09:29
    @melody klopt wel, alleen erger ik me zo hard aan de 30 fps op de ps4 als je 60 of 120 gewend bent

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 5 november 2022 11:06
    @water ik heb het er graag voor over als ik zo tenminste kans heb op een kill. Pve speel ik wel normaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Remco1988

    • 6 november 2022 09:14
    Pearle Pearle pearllllle