Nieuws
Hogwarts Legacy

Veel nieuwe informatie over Hogwarts Legacy uitgelekt

Leaker wordt al gezocht door Dementors

Geschreven door Denian Franken op
Er wordt online veel nieuwe informatie over Hogwarts Legacy verspreid, mede doordat iemand het officiële artbook al in handen heeft gekregen. Pas op: dit artikel bevat spoilers.

Een Twitter-gebruiker genaamd Bigby plaatst al een aantal uur meerdere foto’s van de inhoud uit het boek op zijn timeline. Op de afbeeldingen zien we onder meer het inventarismenu in de game, verschillende uitvoeringen van de wereldmap, een hele hoop fabeldieren en meerdere personages, waaronder een aantal nieuwe professoren van Zweinstein. Ook krijgen we meerdere locaties in het kasteel en daarbuiten te zien. De afbeeldingen staan momenteel nog steeds online; de vraag is wanneer zijn tweets uit de lucht worden gehaald.

Naast plaatjes deelt de gebruiker ook concrete informatie rondom de campagne van Hogwarts Legacy. Zo beweert hij dat de hoofdcampagne van de game zo’n 35 uur duurt. Als je 100 procent op je savefile wilt hebben, zou je hooguit 70 uur moeten steken in het spel.

Verder gaat hij ook in op missies en puzzels. Zo zouden gebruikers pas aan het eind van het verhaal de onvergeeflijke vloek Avada Kedavra vrij kunnen spelen, door middel van een sidequest.

Elk Zweinstein-huis in Hogwarts Legacy kent overigens zijn eigen hoofdmissies, maar uiteindelijk komen ze alle vier bij elkaar voor een identieke conclusie. In slechts één van die hoofdmissies schijnt de bekende tovenaarsgevangenis Azkaban een belangrijke rol te spelen.

In een Discord-server over de game doet nog meer informatie over de game de ronde. Eén gebruiker claimt een vroeg exemplaar te hebben van de game. Die persoon beweert dat je in de game zelfs een Fenix – een zeer zeldzaam fabeldier – kunt vangen.

Alle gelekte informatie wordt bijgehouden in deze Reddit-draad.

Hogwarts Legacy komt op 10 februari uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Twee maanden later, op 4 april, verschijnt de game voor PlayStation 4 en Xbox One. Een Switch-versie volgt nog op 25 juli. De PlayStation-versies van de game krijgt nog een extra missie die op andere consoles niet speelbaar is.

Dit artikel delen:

Lees meer

Verhalende trailer van Wo Long: Fallen Dynasty uitgebracht Raiden-stemacteur hint naar aankomend Metal Gear-nieuws
14

Reacties op: Veel nieuwe informatie over Hogwarts Legacy uitgelekt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 17 januari 2023 16:26
    Damn dit ziet er goed uit. Gaat een drukke tijd voor mij worden. One Piece Odyssey uitspelen ( en zit nog maar net op einde chapter 2 ), Assassin's Creed 2 spelen ( en opnemen voor mn youtube channel) en dan deze Game.


    Wel jammer dat je pas op het einde van de game ook Avada Kedavra kan gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grimes

    • 17 januari 2023 17:21
    @coola neem vooral deze leaks met een korrel zout, dit is allemaal via via gehoord. IE ik ken iemand die iemand kent die de game heeft gespeeld en mij dit heeft verteld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 17 januari 2023 17:33
    @Grimes

    Mhja ook zonder deze leaks ben ik razend enthousiast. Die laatste gameplay video heeft mij voor 90% overtuigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    dc_ree

    • 17 januari 2023 19:44
    @coola Tot dat je youtubechannel hebt, speciaal voor games? Ik kijk vaak gameplays.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 januari 2023 20:12
    @coola wat is je YouTube channel? Zou graag willen zien hoe jij AC speelt, zeker als je het al zo vaak gespeeld hebt.
    Vertel je tijdens de game ook iets over de lore van de game?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 17 januari 2023 20:30
    @fonsrutte

    www.youtube.com/@Coola_the_Koala

    En sorry ik vertel weinig over de lore. Het is zelfs zo erg dat ik in de eerste paar videos ( er staan er nu twee online en morgen komt de derde online) amper praat. Pas van af de negende video ( die komt pas 1 maart online) ben ik tijdens het spelen aan het praten ( vooral erg veel smack Talk tegen mijn vijanden)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 januari 2023 21:46
    @coola thanks, ga zeker even kijken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 17 januari 2023 22:17
    @coola

    Ik ga je wel volgen. Ook al weet ik wel dat je nogal over positief kunt zijn lijkt het me wel leuk en interessant jou te zien spelen.

    Maar jij praat dus niet? En dat ga je wel doen. Heb je niet overwogen om bijvoorbeeld een filmpje op te nemen en dan later voice-overs er op te zetten.

    Want persoonlijk vind ik luisteren naar iemand die live tegen de game praat raar, want of de game speelt dan raar omdat iemand 2 dingen door mekaar doet of wat die zegt word constant onderbroken omdat er even wat op het scherm gebeurt. En met voice overs kun je ook de regie in handen nemen wat je mensen wilt vertellen.
    Als het ware warm maken voor een bepaald moment.

    Ik ben zelf met iets bezig en de eerste video gaat nog komen. Retro games en dan ook gameplay maar ik ga wel voice overs doen omdat ik dan een lollig moment kan benadrukken. Of bepaalde moment goed kan uitdoeken. En eventueel kan herhalen of slowmotion.
    Dus ik heb een game helemaal opgenomen( Rescue rangers 1 NES) die kijk ik terug ( dat ga ik volgende game ook anders aanpakken maar deze is nu eenmaal zo) en weet dan wat de momenten zijn dat ik wat wil vertellen en dan maak ik een simpel script met wat ik ongeveer wil zeggen.
    Ik probeerde het ook meteen maar dat ging fout omdat ik iets vertel, dan maak ik een fout en ik ga zelf ook van de hak op de tak in 1 zin en dat vond ik allereerst zelf irritant en 2e ik denk dat de luisteraars en kijkers dat minder leuk vinden dan iemand die naderhand over het filmpje heen echt leuk erover kan vertellen. Zonder afleiding mat oog voor wat er gebeurde.

    Maar goed succes met je volgende filmpje. En hopelijk nog vele meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 17 januari 2023 16:31
    Eerst maar afwachten of de studio levert. Deze studio heeft nog geen reputatie opgebouwd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    alex201

    • 17 januari 2023 18:08
    Er is gewoon iets met stokjes naar elkaar zwaaien en spreuken wat ik er altijd een beetje knullig uit vind zien, waardoor mijn hype heel laag is bij deze. Vond de films vermakelijk maar niet meer dan dat. Wat hierboven staat lijkt me dan wel weer nice. Wie weet een keer in een sale

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    dc_ree

    • 17 januari 2023 19:44
    Ik wil deze game echt heel graag spelen, zit nu nog steeds in verhuizing. Eerst moet tv en surround staan voordat ik hem koop. Ik hou van Harry Potter ik was zelfs laatst de boeken weer aan het lezen. Ik hoop dat deze game het goed gaat doen qua verkoop en dat die goeie reviews krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 17 januari 2023 20:58
    Gamepass ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jaquesparblue

    • 17 januari 2023 21:21
    @ebiker Sony is tegen exclusives, dus die hebben marketing rechten en exclusieve quests afgekocht.

    Rules for thee but not for me.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 17 januari 2023 22:35
    @jaquesparblue
    Er is niet zoveel mis met marketingrechten en exclusieve content…
    Microsoft en Nintendo doen exact hetzelfde.

    Ik begin nu een beetje te denken dat de XBOX je onder hypnose heeft gebracht, ook met allerlei eerdere uitspraken in andere berichten.