Veel ontwikkelaars richten zich zowel op het technische- als vormgevende aspect van een game. Wat is er echter mooier dan zelf een engine in elkaar zetten en op basis daarvan een topgame afleveren? Toch kiezen er ook veel bedrijven om aan de haal te gaan met een gelicenceerde engine. Het scheelt namelijk veel tijd en geld; er kan immers gelijk begonnen worden met de vormgeving van het spel. LTStudios, een sub-bedrijf van Argonaut Games, is juist een omgekeerd bedrijf: men richt zich enkel op het creëren van een engine, om die vervolgens door te verkopen (of door te schuiven, als het om Argonaut Games gaat) aan meerdere ontwikkelstudio's.

De naam van de door LTStudios in elkaar gezette code is Myriad. De engine differentieert zich vooral van andere engines door het hoge aantal bewegende characters dat gerenderd kan worden. Volgens Andrew Parsons, werkende bij LTStudios, is er zelfs geen enkele andere engine die zoveel bewegende characters aan kan.Andrew Parsons, MD of LTStudios commented, 'In Myriad we have created a highly adaptable engine and toolset which, as far as we know, can handle higher volumes of moving characters than any other engine that's currently available. We're already using many of the features of Myriad in the prototypes that we have under development.' Alle informatie over de engine vind je op dit adres.