Het vechtsysteem is nu helemaal opgebouwd rondom een vechtstijl met twee handen, legt Hutchinson uit, "dus (Connor) gebruikt of een tomahawk en een mes, het assassin's blade en een mes en of een van de vele andere combinaties". Ook hebben de ontwikkelaars geprobeerd om de game vloeiender te laten spelen. Een voorbeeld hiervan is dat protagonist Connor zogenaamde running assassinations kan uitvoeren; hij kan in volle sprint mensen doden zonder snelheid te verliezen.
De aanpassing van het gezondheidssysteem van de hoofdpersoon is volgens Hutchinson een van de belangrijkste aanpassingen om gevechten spannender te maken in Assassin's Creed 3. De gezondheidsmeter van de speler vult zich nu automatisch, maar alleen wanneer hij in veiligheid is.
Ook het gedrag van bewakers is verbeterd. "We hebben compleet nieuwe types van vijandelijk gedrag gemaakt. Daarnaast hebben we ook de spelerstrategie vernieuwd om spelers echt te pushen om de verschillende knoppen op de controller te gebruiken. Zodat ze al Connors moves, van counters tot aanvallen, met pistolen en werpmessen, benutten".
Stealth
Hutchinson geeft daarnaast aan dat het stealth-element in AC3 belangrijker dan ooit is. "We hebben veel nieuwe stealth-mogelijkheden die echt leuk zijn. Je kunt nu cover zoeken tegen muren en Connor verbergt zich automatisch tegen een muur als een bewaker er aankomt. Dit leidt tot een nieuwe assassination-beweging vanuit cover".
Hutchinson zegt verder dat Connor zich ook in lang gras of bosjes kan verstoppen en kan opgaan in een groep door mensen op verschillende manieren te imiteren. Wanneer een aantal mensen een huis aan het schilderen is, dan kan Connor ernaast staan en de bewegingen imiteren om op te gaan in de omgeving en bewakers te misleiden.
Reacties op: Vechtsysteem Assassin's Creed 3 is compleet vernieuwd
Eragon666
Magister
- "verbergt zich automatisch tegen een muur"… weet niet of ik dat leuk ga vinden… ik wil zelf de controle over mijn personage hebben
Hoe dan ook, deze game gaat er zeker ook weer komen en dan maar hopen dat het net zo lekker speelt als de vorige delen.
Raiga
Hmm.. dat maakt medicine (zou het er in zitten, denk haast van wel) een beetje overbodig. Behalve wanneer je in een kritieke toestand zit in het vechten. Al is AC daarin niet echt lastig. Veel blocken en counteren deden het vele werk xD
pschyco henk
RMV
Tostigroover
Ik vind dit juist totaal niet spannend. Je kunt als speler immers ALTIJD wegrennen als je gezondheidsmeter laag staat. De kunstmatige intelligentie van de vijand is nooit hoger dan de spelers intelligentie dus je kunt altijd een plek vinden om te verstoppen, rusten en je levens aan te vullen. In andere woorden, je zult dus NOOIT een gevecht in hoeven te stappen met een gezondheidsmeter die laag staat. Dit staat toch in sterk contrast met de stelling dat het "spannender" is.
Ik zeg niet dat het een slecht spelmechanisme is. Ik zeg enkel dat zijn uitspraak slaat als een tang op een varken.
snapgab
Benny benassi
Mushanga
jurremans
nicster
voorheen ging je een gevecht in, wetend dat je in principe niet dood kon, door medicine te gebruiken tijdens combat.
De nieuwe survival achtige gameplay zal er voor zorgen dat je alleen out of combat kan healen of auto regennen, althans daar lijkt het op, en zul je dus een gevecht uit moeten zitten met de health die je hebt zonder kans dat gemakkelijk weer helemaal vol te krijgen.
Nou zou AC AC niet zijn als je toch een stukje auto regen hebt wanneer je bijna dood gaat, maar dat houdt het leuk toch.
maikelsteneker
Edwin1984
ShadowX
De vele vernieuwingen zijn natuurlijk alleen maar voor mij een verwelkoming.
Firedunk
dmb97
Black Velvet
Firedunk
Firedunk
Cryptical