Vechtsysteem Assassin's Creed 3 is compleet vernieuwd | Gamer.nl

Vechtsysteem Assassin's Creed 3 is compleet vernieuwd | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Het vechtsysteem is nu helemaal opgebouwd rondom een vechtstijl met twee handen, legt Hutchinson uit, "dus (Connor) gebruikt of een tomahawk en een mes, het a a in's blade en een mes en of een van de vele andere combinaties". Ook hebben de ontwikkelaars geprobeerd om de game vloeiender te laten spelen. Een voorbeeld hiervan is dat protagonist Connor zogenaamde running a a inations kan uitvoeren; hij kan in volle sprint mensen doden zonder snelheid te verliezen.

De aanpa ing van het gezondheid ysteem van de hoofdpersoon is volgens Hutchinson een van de belangrijkste aanpa ingen om gevechten spannender te maken in A a in's Creed 3. De gezondheidsmeter van de speler vult zich nu automatisch, maar alleen wanneer hij in veiligheid is.

Ook het gedrag van bewakers is verbeterd. "We hebben compleet nieuwe types van vijandelijk gedrag gemaakt. Daarnaast hebben we ook de spelerstrategie vernieuwd om spelers echt te pushen om de verschillende knoppen op de controller te gebruiken. Zodat ze al Connors moves, van counters tot aanvallen, met pistolen en werpme en, benutten".

Stealth

Hutchinson geeft daarnaast aan dat het stealth-element in AC3 belangrijker dan ooit is. "We hebben veel nieuwe stealth-mogelijkheden die echt leuk zijn. Je kunt nu cover zoeken tegen muren en Connor verbergt zich automatisch tegen een muur als een bewaker er aankomt. Dit leidt tot een nieuwe a a ination-beweging vanuit cover".

Hutchinson zegt verder dat Connor zich ook in lang gras of bosjes kan verstoppen en kan opgaan in een groep door mensen op verschillende manieren te imiteren. Wanneer een aantal mensen een huis aan het schilderen is, dan kan Connor ernaast staan en de bewegingen imiteren om op te gaan in de omgeving en bewakers te misleiden.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou