Nieuws
Eazegames

Vanaf nu ook gamen óp Gamer.nl

Strijden tegen Power Unlimited en InsideGamer

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
Vanaf deze week kun je op Gamer.nl ook gamen! Tegen andere communityleden, maar voornamelijk tegen die van PU.nl en InsideGamer.nl. Dit is onderdeel van een beta die we doen met de Nederlandse startup Eazegames, waarin je coins en ook echt geld kunt verdienen met je skills.

Sinds een paar jaar zijn ze druk bezig met de startup Eazegames; Stijn(24) en Robert(23), twee jonge gasten uit Amsterdam die het idee kregen voor een online gaming platform waar mensen skill games tegen elkaar kunnen spelen, om echt geld. De games zijn voornamelijk op skill gebaseerd, zoals 9 Ball Pool, Color Pin en Tower Stack. Winnen door toeval is er dus niet bij en je verliest dus geen geld door geluksvogels. Omdat we dat idee wel tof vinden, hebben we op onze site vanaf nu drie weken lang een bèta draaien, waarin je het kunt opnemen tegen andere leden uit de Gamer community. Standen zullen bij worden gehouden in leaderboards en vergeleken worden met de communities van PU.nl en InsideGamer.nl. Ter ere van de bèta kan de speler die het de meeste coins binnenhaalt voor het winnende team een prijs van 400 euro winnen.

Eazegames

Nog geen echt geld

Over verliezen hoef je je echter nog geen zorgen te maken, want je kunt in de bèta nog niet met echt geld spelen, alleen maar met de ingame currency: EazeCoins. Robert: ‘Het is een kans om al op EazeGames te spelen voordat wij eigenlijk klaar zijn met de ontwikkeling. Leuk voor de speler, maar ook erg waardevol voor ons. Zo kunnen we feedback krijgen van de spelers en het uiteindelijke platform aanpassen.’ In de uiteindelijke versie van het platform zullen de EazeCoins naast echt geld gebruikt kunnen worden. Stijn: ‘Het leuke is dat je met EazeCoins ook gewoon aan competities kunt meedoen en zelfs prijzengeld ontvangen als je wint.’ Zo komt er uiteindelijk ook een wekelijkse competitie waarin je prijzen tot €1000 op kunt gaan strijken.

Eazegames

Voorbeeldje?

Het is volgens de mannen van EazeGames heel simpel. Stijn: ’Stel wij willen 9 Ball Pool spelen. Jij zet €1 in en ik zet €1 in. Dan is de pot €2. Dan krijgen wij beiden 3 minuten de tijd om zoveel mogelijk punten in 9 Ball Pool te scoren. De winnaar van de game krijgt dan de pot van €2, minus de servicekosten van het platform. Als je een account aanmaakt, moet je vooraf een goed doel kiezen, 10% van de servicekosten gaat dan naar jouw gekozen goed doel.

Vanaf nu kun je dus op Gamer.nl checken hoe goed onze community het doet ten opzichte van de community van Power Unlimited en InsideGamer. Wil je je aanmelden en dit proberen? Meld je dan aan via deze link, dan wordt je automatisch ingedeeld in de Gamer community. Succes!

Eazegames

Dit artikel delen:

Lees meer

Splatoon 2-spelers vechten binnenkort om wc-papier Red Dead Redemption 2-fans koppelen trailer aan gelekte map
18

Reacties op: Vanaf nu ook gamen óp Gamer.nl

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • darkmanwls

    • 2 oktober 2017 13:40
    Jongens, ga nou eens gewoon nieuws brengen, op tijd. Dit soort onzin zit niemand op te wachten denk ik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 2 oktober 2017 13:59
    @darkmanwls Dat was eigenlijk ook mijn eerste gedachte… Bouw bijvoorbeeld een ' nieuwe berichten' indicatie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • serphilith

    • 2 oktober 2017 14:18
    Het moment dat ik ergens echt geld mogelijkheden zie.. is deze site dood voor mij. is altijd een vieze wereld!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 2 oktober 2017 14:29
    Meh, zijn er al niet ontelbare van dit soort sites? Ik zie ook geen toegevoegde waarde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 2 oktober 2017 14:35
    tja, als gamer.nl nog meer die "kinderachtige" kant opgaat waar PU / InsideGamer al jaren zitten dan haak ik hier ook af.

    Zonde, tot een jaar / 2 jaar geleden was ik echt heel blij met deze site maar het lijkt steeds meer een koers te varen die niet past bij mijn smaak.
    Weet iemand nog een NL site die geschreven artikels plaatst die een iets meer volwassen toon heeft of ben ik volledig overgeleverd aan internationale sites?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • glaned

    • 2 oktober 2017 15:49
    @wormpaul

    Dit gevoel deel ik met je. Houd me ook aanbevolen voor een goed alternatief.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aurulion

    • 2 oktober 2017 22:10
    @glaned

    Wootgaming.nl is wellicht iets voor jou.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 2 oktober 2017 18:42
    @wormpaul Misschien moeten we t zelf maar gaan doen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aurulion

    • 2 oktober 2017 22:09
    @wormpaul

    Wootgaming.nl

    Daar zit ik behoorlijk vaak op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 3 oktober 2017 08:38
    @aurulion Dank! Ik ga even kijken op die site :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DuneBuggy

    • 3 oktober 2017 08:15
    @wormpaul Ik begrijp echt helemaal niets van deze reacties. Gamer.nl schrijft nog steeds artikelen met een volwassen toon, in mijn beleving. En dan komen ze met een beta test van een externe partij en zijn de geschreven artikelen ineens niet meer volwassen? Als dat Eaze Games niets voor jou is dan skip je het toch? Ik zie de meerwaarde ook niet. Maar waarschijnlijk genoeg andere gamers wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelE30

    • 3 oktober 2017 09:34
    @dunebuggy Gamer is allang niet meer professioneel en weet niet meer goed wat zn doelgroep is. Artikelen zijn hier op nu.nl niveau, er wordt uitgelegd wie Mario is alsof we een stel idioten zijn die nog nooit een game hebben aangeraakt. Reviews zijn mager, Reddit posts verschijnen een week later als nieuws enz enz.

    Vroeger was dit een site met een eigen mening, voor het gevoel "door gamers, voor gamers" . Mijn gevoel zegt nu meer "Door casual gamers, voor Nu.nl". Gamer is al jaren niet meer mijn primaire nieuwsbron en ook zeker niet degene meer waarvan ik de reviews vertrouw. Zodra Tweakers op dit gebied groot genoeg is, kan gamer gedag zeggen.

    Ze zien het ongetwijfeld aan de bezoekersaantallen, daarom maken ze zulke gekke sprongen. Half gebakken beta site wordt in productie gebracht, dit soort initatieven waar niemand op zit te wachten. Reacties nemen af, het is vooral een berg gezeik wat je terugleest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Joooooop

    • 4 oktober 2017 00:19
    @mikkele30 Perfect omschreven denk ik, en het gebrek aan de reactie van gamer.nl op dit artikel met zijn reacties zegt ook genoeg over de betrokkenheid van de redactie. Toch jammer hoe zo een goede site een aflopende zaak is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 3 oktober 2017 09:44
    @dunebuggy

    Het is meer het algehele gevoel van de richting die gamer.nl opgaat, het plaatsen van gesponsorde artikels, meer clickbait artikels die 1 op 1 copy/paste gaan, een steeds meer samensmelting met PU/ISG die niet bij mijn smaak past.
    Los van het verouderde concept van cijfers reviewen en grotere focus op "community" dingen.

    Er zijn nog steeds volwassen artikels (VR vrijdag / sexualiteit in games) maar die komen van handje vol redacteuren die daarin nog de tijd nemen & vrijheid krijgen om te doen maar het algehele gevoel van gamer.nl gaat zo hard naar beneden zoals hierboven beschreven en dan introductie van kinderspelletjes tegen echt geld is voor mij wel het laatste zetje wat mij doet beseffen dat gamer.nl een kant opgaat die niet past bij mij en mijn manier van games informatie ontvangen.

    Misschien ben ik als 30+ gewoon te oud geworden voor sites als deze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Joooooop

    • 2 oktober 2017 17:14
    Het is sowieso een aflopende zaak bij gamer.nl kijk alleen al naar de reacties op berichten. Kwam hier vroeger heel vaak, het was zelfs mijn startpagina. Helaas is alles sinds de lange beta flink bergafwaarts gegaan. Ik mis het forum ook wat er eerder was, hield de mensen nog wat bij elkaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 2 oktober 2017 18:39
    @joooooop Je hebt geen ongelijk. Al is het de afgelopen dagen na het bannen van een paar rotte appels wel beter geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bashnag

    • 3 oktober 2017 10:42
    Mee eens dat het aardig downhill gaat de laatste tijd. Teveel ik moet daar en daar op letten inplaats van hun zelf zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 4 oktober 2017 16:54
    De score geeft al aan dat de gemiddelde Gamer.nl bezoeker hier niet op zit te wachten.

    Het zou mij niets verbazen als de mensen achter EazeGames, er zelf ook geen bal aan vinden. Dit zijn gewoon je standaard online gokspellen, niets nieuws, puur gemaakt om zakken te vullen, en weer iets anders te verzinnen om geld mee te verdienen, geen passie, geen liefde en een puur zakelijk product.

    Het idee achter een score systeem van doelgroepen vind ik wel leuk, maar niet met dit soort domme spellen.