Zoals we gisteren al berichtte is GameSpy deze week helemaal in de ban van strategiegames. Vandaar dat gisteren het eerste deel van een genre-geschiedenis online is geplaatst, nu gevolgd door een tweede deel.

Zo worden de wat meer bekende games behandeld waaronder Warcraft, Command & Conquer, Age Of Empires en de wat minder populaire games als Ground Control. Tot slot van het artikel krijgt ook Black & White, een spel dat naar mijn mening toch meer in de RPG sferen valt een kleine toelichting.That brings us to the present and near-present. The real-time strategy genre is as strong as ever. For example, newcomer CDV released a semi-realistic, undoubtedly beautiful Sudden Strike in 2001. Its intricately detailed tanks and European towns were just to die for. Of course no discussion of real-time beauty would be complete without mentioning the wonderfully animated warriors of Battle Realms or the lush terrain of Myth III. Or how about Empire Earth and its massive scope? Nor would any real-time talk be complete without mentioning what may be its most creative game. Peter Molyneux's Black & White was an assault of the senses, at once delighting, then confusing, but always entertaining. Morgen is het de beurt aan turn-based strategie games. Het artikel van vandaag vind je op GameSpy.