Nieuws
xbox

'Valve wil Game Pass op Steam krijgen'

Aldus een insider bekend met Valve

Geschreven door Michel Musters op
Valve zou de Xbox Game Pass-service op Steam beschikbaar willen stellen.

Dat claimt insider Tyler McVicker, die vaker scoops heeft omtrent Valve. In een recente vragensessie op YouTube meldt hij dat Valve de service graag op Steam ziet verschijnen. Meer details geeft hij niet.

Mocht Valve Game Pass echt op Steam willen krijgen, dan is het waarschijnlijk dat dit lukt. Xbox-hoofd Phil Spencer heeft in het verleden de wens uitgesproken Game Pass op zoveel mogelijk platforms beschikbaar te stellen. De service werkt immers via een abonnement, dus hoe meer mensen lid worden van Game Pass, hoe meer het Microsoft oplevert.

Vooralsnog is echter niets bevestigd. Game Pass is nu beschikbaar via Xbox-consoles, pc en mobiel via de cloud.

Game Pass

Dit artikel delen:

Lees meer

Assassin's Creed Valhalla-hotfix lost bugs die progressie in de weg staan op The Smurfs: Mission Vileaf komt eind dit jaar uit
18

Reacties op: 'Valve wil Game Pass op Steam krijgen'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Markus88

    • 10 april 2021 11:15
    Dan zou het voor mij een day 1 aanschaf zijn!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 april 2021 11:18
    @Markus88 mag ik vragen waaromj het ju niet hebt dan?. Want of je het nou via xbox box app hebt op windows of op steam maakt volgens mij niet veel uit toch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Senchi87

    • 10 april 2021 11:59
    @hulstpower Idd. Vraag ik me ook af…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 10 april 2021 18:11
    @hulstpower De vele opties die je met steam krijgt vind ik persoonlijk super fijn. Niet alleen kan je je controller geheel aanpassen (ik speel alles met controller :P) maar de overlay om snel en makkelijk iets te googelen of chats met je vriendelijk makkelijk openen.. Voor mij is het gewoon zo veel handiger. En zoals ik zei, het is een persoonlijk dingetje :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 april 2021 19:34
    @Markus88 ok dan snap ik het, dacht je zal vast wel een rede hebben was meer benieuwd waarom je het dan nu niet alvast neemt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 10 april 2021 21:47
    @hulstpower

    Windows Store is echt verschrikkelijk voor games.

    Games for Windows Live 2.0.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 11 april 2021 09:25
    @TheDeeGee De gamebar is echt ideaal, ik gebruik nooit mijn steam overlay meer sinds die gamebar is aangepast naar wat het nu is. De store kom ik eigenlijk nooit want alles voor games zit gewoon in de xbox app for pc. En dan bedoel ik niet de xbox companion app. die is ook niet best.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 april 2021 11:02
    @TheDeeGee maar voor gamepass gebruik je niet de windows store is een aparte app die net zo werkt als op xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Flaming

    • 10 april 2021 17:03
    @Markus88 als je de gamepass gaat aanschaffen. De workaround voor de Xbox Game Pass Ultimate werkt nog steeds. Zeer goedkope gamepass voor de komende 3 jaar :). Heb het stappenplan van techtastic gebruikt en mijn codes uit Brazilië gehaald. Let wel op dat je geen andere abonnementen op je account hebt staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jaquesparblue

    • 10 april 2021 12:34
    Als we dan ook eindelijk een Steamlink app op de Xbox krijgen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 10 april 2021 12:37
    Zouden de games dan wel werken? Hoop games starten niet op of hebben problemen met geluid. Notabene Crackdown ontwikkeld door MS zelf loopt na 10 seconden vast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 april 2021 19:34
    @GoofyZ3 ik had in verleden ook problemen met gamepass op pc of games starte niet op of zo maar heb alles verwijderd en gamepass op een andere ssd locatie gegeven en geen problemen meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 april 2021 13:24
    Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is om game pass via steam af te nemen ten opzichte van de normale PC versie van game pass

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Battlestar28

    • 10 april 2021 20:00
    @Ziminar Gebruiksvriendelijkheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 10 april 2021 22:58
    @Ziminar heel veel. Ik had game pass en kon geen 1 spel spelen online of co op met mensen die hem op steam hadden. Mijn ervaring is dus heel slecht afgelopen jaren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 april 2021 23:27
    @GoofyZ3 ah ok dat is wel een goeie.
    Eigenlijk wel gek dat men op pc hetzelfde probleem heeft met crossplay als op de consoles

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 11 april 2021 01:57
    Ja dat ligt echt aan Microsoft hoor, met ea en steam nooit problemen gehad. Ik weet niet wat ze doen daar, ze nemen de pc niet heel serieus heb ik het idee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 11 april 2021 09:28
    @GoofyZ3 De ontwikkelingen van de afgelopen 2 jaar hebben er bij juist voor gezorgd dat ik steam nauwelijks nog gebruik. Alles gaat nu via mijn xbox app, love that. Xbox game pass for pc erbij, de gamebar (windows+g). Ik heb juist dat Steam het allemaal beetje laat afweten, dat is al 100 jaar hetzelfde, sure het werkt, maar stilstand is achteruitgang