Nieuws
Valve

Valve werkt mogelijk aan vr-headset en Half-Life VR

Dit weekend zijn er mogelijke foto's verschenen van de headset

Geschreven door Michel Musters op
Gelekte foto's wijzen mogelijk op een door Valve ontwikkelde virtualrealityhelm.

Op imgur verschenen afgelopen weekend foto's van een zogenaamd prototype van de vr-helm. De foto's zijn in juli 2018 genomen, zo blijkt uit de datum op een computer op één van de foto's. Het is niet bekend of de foto's echt bij Valve zijn genomen, maar de hoeveelheid headsets op de foto en het logo van Valve op het circuitbord maken deze foto's moeilijk om in scene te zetten.

De foto's lijken een ingebouwde hoofdtelefoon en SteamVR-sensoren te tonen, naast twee zichtbare camera's. De website Uploadvr suggereert dat de stof die aan de binnenkant van de headset wordt gebruikt erg lijkt op die van de prototype Knuckles-controllers, die vorige maand werden onthuld.

Uploadvr meldt onafhankelijke bronnen te hebben die melden dat deze vr-brillen een kijkwijdte hebben van 135 graden. Daarnaast zou de headset gebundeld worden met de Knuckles-controllers en een Half-Life vr-game. Valve heeft nog niets bevestigd.

Valve
Valve
Valve

Dit artikel delen:

Lees meer

Wasteland 3 en The Bard’s Tale 4 blijven multiplatform Final Fantasy 13-trilogie backwards compatible op Xbox One
13

Reacties op: Valve werkt mogelijk aan vr-headset en Half-Life VR

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Paxopoxo

    • 12 november 2018 09:00
    Half Life 3 confirmed?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 12 november 2018 09:19
    @Paxopoxo Hahah zou wel eens tijd worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • babbaloerie

    • 12 november 2018 09:54
    @Paxopoxo Nee, volgens andere bronnen gaat het om een game die zich tussen Half-Life en Half-Life 2 afspeelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 12 november 2018 09:58
    @babbaloerie woooosh

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bouddieehh

    • 12 november 2018 12:52
    @Paxopoxo don’t you guys have phones??? Zal toch niet weer gebeuren hoop ik…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 12 november 2018 09:57
    De foto's schijnen al van juni te zijn, maar we hebben verder nog helemaal niets gehoord. Dus ga er maar niet van uit dat deze headsets snel op de markt komen. Ben benieuwd naar de prijs dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 12 november 2018 10:11
    Ik werd van halflife 2 al misselijk tijdens het spelen, dan zal het in VR denk ik alleen maar erger worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 13 november 2018 21:12
    @HunterSeeker Bewegingsziekte bij first person games komt vrijwel altijd door een onjuiste field of view. Valve zou het probleem van misselijkheid hebben opgelost, aldus Chet Faliszek in een praatje over VR een paar jaar terug.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gjoene

    • 12 november 2018 10:32
    Jaren geleden was een stukje code van de nieuwe Source 2 engine gelekt via een door Valve uitgegeven game (DOTA 2? Ik weet het niet meer). Hierin stonden dus meerdere verwijzingen naar VR.
    Ik heb altijd het vermoeden gehad dat Valve wacht met het uitbrengen van HL3 zolang zij vinden dat bepaald eisen nog niet gehaald zijn, in dit geval VR en mogelijkerwijs ook rekenkracht van computers. Idem dito voor de gehele Source 2 engine voor FPS games.
    Mocht dit de real deal zijn, dan lijkt het me dat Valve zijn eigen VR bril aan het bouwen is, en dat de VIRE dus een tussendoortje is voor Valve (en dat HL3 er misschien eindelijk er aan zit te komen?)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bouddieehh

    • 12 november 2018 12:52
    Ik heb half life 2 echt maar 3 uur gespeeld ik werd helemaal gek van de loading screens. En ja ik had toen de beste pc ooit!! Met GT 6800 in SLI! En een mooie Core2Duo cpu.

    Ik hoop voor alle mensen die hier inmiddels 12-14 jaar op wachten dat ze niet teleurgesteld zullen zijn als zijn eventuele verwachtingen torenhoog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aug

    • 12 november 2018 21:48
    @Bouddieehh onzin, zelfs toen waren de loading screens nog net langer dan 5 seconde

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 13 november 2018 21:15
    @Bouddieehh Die laadtijden vielen echt wel mee met mijn middelmatige budget bak. Maar ik zal je eerlijk zeggen, HL2 is nog steeds de moeite waard in 2018 en nu stellen die laadtijden helemaal niets voor ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 12 november 2018 13:37
    Half-Life VR??😍😍😍😍