Lombardi vraagt zich vooral af hoe de nieuwe consoles om zullen gaan met free-to-play games. "De volgende grote gebeurtenis in de industrie zijn de nieuwe consoles: wanneer komen ze? En hoe zullen ze omgaan met nieuwe verschijnselen zoals free-to-play?" Het antwoord op die vraag is volgens hem van grote invloed op de toekomstige rol die retailers spelen in de distributie van games. 

Lombardi vindt sowieso dat de verhouding tussen fysieke en digitale verkoop van games sneller dan verwacht in het voordeel van digitale distributie begint te liggen. Hij haalt hierbij een gesprek van vroeger aan met de onlangs in de problemen geraakte winkelketen GAME. "Ik herinner me nog dat we Half-Life 2 lanceerden en de situatie met Steam regelden. Toen zei GAME: 'hoe lang denk je dat het gaat duren voordat Steam echt belangrijk gaat worden.' Toen moest ik een beetje lachen en zei ik 'oh, euhm, dat gaat op zijn minst vijf tot tien jaar duren."

Lombardi vervolgt: "En hier zijn we, minder dan tien jaar verder, en het is best wel belangrijk geworden. Het vormt een groot percentage van veel mensen hun verkopen en het wordt daar ook steeds belangrijker."