"Wanneer je exemplaren van je game weggeeft in ruil voor [Greenlight]-stemmen, komen wij in een ongemakkelijke positie", aldus Alden Kroll van Valve. "Deze stemmen zijn geen juiste weergave van interesse van klanten en het wordt voor ons moeilijker om te bepalen welke games mensen op Steam zouden willen kopen en spelen."
Valve laat ook weten dat het Greenlight-proces langer duurt als ontwikkelaars toch games weggeven om stemmen te vergaren: "Het resultaat is dat het een stuk langer kan duren voor je titel door Greenlight komt. Het kost ons namelijk veel meer werk om de interesse van klanten te doorgronden wanneer een aantal stemmen op deze manier verkregen is."
Reacties op: Valve: 'Stop met codes weggeven voor Greenlight-stemmen'
jaquesparblue
Platina32
NextKid
HighNesZ
Mensen denken toch niet dat steam gemaakt is om gamers te plezieren? Met alles wat ze maken gaat de prio uit naar het binnen harken van geldt, Skins, sleutels in de verschillende games zijn belangrijker dan het verbeteren van gameplay en verhelpen van bugs.
Stuyvesant
Er zijn op Greenlight echt wel wat pareltjes te vinden (bijvoorbeeld Police 10-13), maar deze sneeuwen onder door alle bullshit die gepost wordt. Er moet dus wat meer kritisch vermogen komen bij de gamer die op Greenlight stemt (en op Kickstarter backt).
chemicalscum
En als je Valve games bedoelt, die worden juist heel frequent gepatched en verbeterd, zelfs nog jaren na de release.
chemicalscum
Als een game eruit ziet alsof het uit de jaren 80 of 90 komt kan dat natuurlijk een stijl keuze zijn die niet in de weg zit van de gameplay. Project Zomboid bijvoorbeeld oogt als een 90s- game, maar de gameplay gaat erg diep en is zeer uitdagend. Echt een top game met retro looks. :)
Baukereg
HighNesZ
Genoeg gamers zien die updates als echte updates al is het gewoon niks meer dan een andere kleur pixel waar valve weer aan gaat verdienen.
Obit
2. Weet jij dan een concurrent die meer doet voor zijn klanten? Imo is steam veruit het beste online distributie platform.
3. Jij moet die sleutels en skins niet kopen en ze zijn louter cosmetisch dus van geen effect op je eigen gameplay.
4. Matchmaking servers komen naar mijn weten van steam zelf terwijl vroeger de community deze servers uitbaatte. Dit kost handen vol geld.. dus dat ze een ander verdien model nodig hadden lijkt me logisch.
5. geld.
Platina32
Als er één game zou zijn waar de developer voldoende tijd aan besteedt, is het CS:GO wel.
HighNesZ
2. Blizzard? Die luisteren naar de community.
3. IK HEB LIEVER UPDATES! CONTENT ipv nieuwe pixels die 2 euro per sleutel kosten om te bemachtigen. Er zitten bugs in van dag1 die er nog niet uit zijn.
4. Steam valve 1 pot nat. Server zijn slecht en met alle inkomsten van skins en sleutels zo up te graden. Kost te veel dus doen ze niet.. ESEA doet het voor 5€per maand en andere instanties zelfs gratis..
5. Reken eens uit wat ze ophalen aan sleutels skins en market sales?
Op mijn rank denken de meeste zo. Helaas zijn er teveel low spelers die niet inzien dat gameplay belangrijker is dan pixels…
chemicalscum
chemicalscum
De servers zijn doorgaans prima trouwens, veel stabieler dan bij de release.
Dimix
jaquesparblue
Ik zou niet weten waarom developers hun eigen product niet mogen vermarkten. Als het marketingplan inhoud dat er keys worden vergeven, dan moeten ze dat vooral doen.
PolleWop
Steam is nu eenmaal een web winkel en wil juist dat de markt word gereguleerd door de vraag van klanten. Iedereen wil een gratis spel maar niemand wil een spel kopen wat zij niet leuk vindenn
HighNesZ
Spelers die pro willen worden spelen meestal ook amper MM. Vast omdat valve zo goed naar ze luistert en de gameplay op hun wensen aanpast.
chemicalscum
chemicalscum
Het enige echte verschil tussen MM en pro leagues is de ronde -en bomtimer. En wie pro wil worden heeft meer mogelijkheden dan ooit. Niet voor niets is CS enorm aan het groeien als e-sport.