Valve: 'Sociaal aspect verbetert games' | Gamer.nl

Valve: 'Sociaal aspect verbetert games' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Newell legt uit dat dit niet betekent dat Valve geen singleplayer-spellen meer gaat maken, maar dat deze een sociaal tintje zullen krijgen. Hiermee legt hij eerdere uitspraken uit, waarin gezegd werd dat Valve voortaan geen "geïsoleerde singleplayer-ervaring" meer zal bieden.

"Ik denk dat Portal 2 een goed voorbeeld is van wat we gedurende de laatste jaren hebben geleerd over het maken van een singleplayergame, maar we blijven erbij dat we in de toekomst harder moeten werken", legt Newell uit. "De entertainmentwaarde van een spel wordt vergroot door het sociale aspect, door je met vrienden te laten spelen, te accepteren dat je verbonden bent met andere mensen."

Singleplayer Plus

Volgens Newell betekent dit niet dat Valve singleplayer opgeeft, maar "dat we denken dat er veel aspecten en mogelijkheden zijn die we moeten toevoegen aan een singleplayerspel voor de speler die constant verbonden is met het internet. Elke speler kan snel berichtjes versturen en heeft een Facebook-account. Als je doet alsof dat niet bestaat, negeer je de problemen die je probeert te verhelpen. Het is singleplayer plus, niet 'geen singleplayer meer'", aldus Newell.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou