Ik kan me nog goed herinneren dat er 2 jaar terug een demo van TeamFortress2 werd gegeven op de ECTS in Londen. Het spel stond toen zo erg in de aandacht dat je bijna zou mogen denken dat deze elk moment in de winkel kon liggen. Er werden al uitgebreide demonstraties gegeven van de voice-technologie en er waren flink wat nieuwe filmpjes te zien.

Maar blijkbaar heeft de rest van de markt ook niet stil gezeten en zijn er genoeg MODs en producten op de markt gekomen die Valve graag naar de kroon willen steken. Tijd dus voor een uitgebreider concept met een heel nieuwe engine zal men bij Valve hebben gedacht.

PlanetFortress mocht bij het bezoek aan Valve helaas geen vragen stellen over TeamFortress2, maar de geschiedenis en toekomst van het eerste deel werden wel goed onder de loep genomen.PlanetFortress: What is the best part of your day?

Erik Johnson: Right now the play tests we are having daily is definitely the most rewarding. We're about ready to release a bunch of new content that is all coming together at once, and it's great watching it all come together. Getting ten to fifteen people together in a room and talking through the events, problems, and opinions of the previous hour's play is how we make our games better.

PlanetFortress: What are two things you'd like to change about the TF Community?

Erik Johnson: I'd love to see more user (non-Valve) maps running on TFC servers, since there are some excellent user maps that aren't getting the coverage they deserve. Hopefully we will be able to solve this distribution problem some time in the future.En het is natuurlijk goed om te horen dat men ook bij Valve verslaafd is aan Namco's Soul Calibur.

(Voor mensen die deze insider niet snappen moeten zich zeker naar Ambience begeven )