Nieuws
Artifact

Valve neemt design van Artifact op de schop

In de hoop spelers enthousiaster te maken

Geschreven door Michel Musters op
Valves digitale kaartspel Artifact wordt door het bedrijf flink op de schop genomen nadat er weinig mensen zijn die de game nog spelen.

Artifact kwam in november 2018 uit, maar wist nooit veel spelers te trekken. Valve laat nu in een nieuwe blogpost weten dat het aan de slag gaat met de game in een poging dit te veranderen.

Het bedrijf claimt dat het van plan was om diverse updates uit te brengen gebaseerd op feedback van de community, maar dit zou niet afdoende zijn. "We gaan de beslissingen die we rondom gamedesign, de economie en de sociale ervaring van het spelen hebben gemaakt opnieuw bekijken." Daardoor ligt de komende tijd de aandacht op het aanpassen van de game zelf, in plaats van het uitbrengen van nieuwe content.

Artifact heeft regelmatig maar een paarhonderd spelers op een willekeurig uitgekozen moment. In de game moeten spelers met behulp van complexe strategieën navigeren door het territorium van de tegenstander. De speler wint indien hij of zij erin geslaagd is om twee van de drie torens van de tegenstander te vernietigen of als de speler de Ancient verslaat die verschijnt zodra de eerste toren is vernietigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Voorspel: Final Fantasy 14-praalwagen voor Sydney Gaymers Sony versoepelt teruggavebeleid van PSN
3

Reacties op: Valve neemt design van Artifact op de schop

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 2 april 2019 10:48
    gefailde game spastisch proberen in leven te houden ( wie herinnert zich de belachelijke MT's niet bij launch? ) Let it go valve…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WvA

    • 2 april 2019 11:31
    @casualkiller Het lijkt mij ook sterk dat deze game nog van de grond af gaat komen, zeker als je kijkt naar het belachelijke succes van Magic Arena. Maar weirder things have happened. Kijk naar Fortnite, die is ook niet begonnen als het mega Battle Royale succes, dus wie weet.. Het grootste probleem van Artifact was naar mijn mening de arrogantie om een dergelijk game te releasen met een aanschaf prijs EN microtransacties vergelijkbaar met Magic/Heartstone. Zorgde er in ieder geval voor dat ik hem nooit een kans heb gegeven. Je gaat de marktleiders niet verslaan met een hogere instapprijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 2 april 2019 11:27
    Ik vind het ronduit bizar dat Valve de game niet als F2P heeft uitgebracht zoals men dat bij Hearthstone, The Elder Scrolls: Legends en Gwent wel heeft gedaan.

    Je brengt een game uit in een markt die al verzadigd is wat betekent dat:
    - Je niet duurder kan zijn dan je concurrenten, zowel in de aanschaf van de game als de investering in nieuwe kaarten wanneer je eenmaal speelt
    - Je een unieke feature moet hebben die je onderscheidt van de andere CCGs

    Het tweede aspect is volgens mij wel aardig gelukt als ik video's van de game bekijk maar op het eerste vlak is Valve gewoon veel te inhalig geweest door geld te vragen voor pakjes kaarten etc. Met microtransacties zoals personageportretten, geluidseffecten en cardbacks had men best aardig geld kunnen binnenhalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.