Valve laat zich uit over Portal | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Computerandvideogames.com sprak onlangs met Kim Swift en DougLombardi van Valve over de Puzzle-shooter Portal (PS3 / X360 / PC). Portalis gebaseerd op het spel Narbacular Drop, dat Kim Swift samen metandere studenten had ontwikkeld aan de Digipen Institute of Technologyin Redmond. Valve toonde intere e in de game en sindsdien werken Swiften haar studentenvrienden voor de developer. Sindsdien zijn er vele veranderingendoorgevoerd aan het spelconcept.

In Portal speel je niet met Gordon Freeman, maar met een nieuwpersonage in het Half-Life-universum, namelijk een testsubject van deAperture Sciene Laboratories.

Speltesters zijn onlangs begonnen aan testse ies met Portal. Zo kanman besluiten wat wel en, belangrijker nog, wat niet werkt. Er wordtgeprobeerd de game door zoveel mogelijk verschillende personen tetesten om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van de leukedingen van het spel.

Voor Swift en haar collega's is het een ware eer om voor Valve te mogenwerken. Wanneer er een nieuw level wordt ontworpen, denkt het hele teamerover na en niet slechts de mapdesigner. Zo beslist uiteindelijk hetgehele team welke objecten in de levels komen te staan en waar. Alslaatste wordt het level dan doorlopen om te zien of alles wel naarbehoren functioneert.

Portal is niet de eerste game die met teleportatie en portaaltjeswerkt. Onlangs bewees Prey dit ook al te kunnen. Swift maakt duidelijkdat het team al drie maanden met Portal bezig waren voordat ze Preyvoor het eerst zagen.

Een multiplayer zal ooit wel komen, Valve wil echter eerstPortal uitbrengen en de reacties van de fans afwachten. Als depositieve reacties binnenstromen zal het team nadenken over mogelijkemultiplayer toepa ingen. Naast een mogelijke multiplayer zijn zebereid nieuwe content te blijven maken in de vorm van bijvoorbeeldnieuwe levels.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou