"Ik denk dat we geleerd hebben dat deze manier van items droppen alleen werkt bij bepaalde voorwerpen, bijvoorbeeld bij een zeldzaam hoofddeksel", aldus Robin Walker van Valve: "Het is een goede zaak dat nieuwe spelers geleidelijk aan nieuwe voorwerpen krijgen. Zo verzuipen ze niet in een overdaad aan keuzes en moeten ze aan de andere kant ook niet als een gek achievements gaan 'grinden' als ze wel aan die nieuwe voorwerpen toe zijn. Voor competitieve spelers is deze manier van voorwerpen droppen echter niet echt een goede optie."

Hoe de voorwerpen in de toekomst dan wel worden vrijgegeven, kon Walker nog niet precies zeggen: "Misschien moeten we ze maar gewoon weggeven. Om vervolgens spelers de mogelijkheid te geven om zelf te bepalen welke wapens er wel en niet gebruikt mogen worden in een server."

Update voor de Xbox 360

Overigens bracht Valve afgelopen week ook een nieuwe patch uit voor de Xbox 360-versie van Team Fortress 2. De patch bracht niet de verwachte nieuwe wapens en updates waar de PC-gebruikers al een tijdje mee spelen, maar wel een optie waarbij er een limiet wordt gesteld aan het aantal spelers dat een bepaalde klasse kiest. Tevens kunnen spelers nu de mogelijkheid op critical hits uitschakelen.