"Persoonlijk heb ik, sinds ik vanaf Half-Life bij Valve werkzaam ben, geen idee hoeveel exemplaren van onze game jaarlijks tweedehands worden verkocht, of het aantal verkochte exemplaren op de PC tegenover het aantal exemplaren op de Xbox 360, dus ik denk dat er een stuk informatie mist, net als bij piraterij. Ik denk dat veel mensen meteen piraterij roepen wanneer een game de voorspellingen niet haalt. Het kan een gedeelte van of het volledige probleem zijn, maar het is verkeerd om alleen één reden aan elk probleem te plakken gezien het ontbreken van informatie op beide fronten."
De oplo ing
"Dit allemaal gezegd te hebben denk ik dat het waar is dat gamers zich gaan hechten aan spellen die ze leuk vinden. Dus als je als ontwikkelaar je werk doet en je maakt een goed spel met goede ondersteuning tijdens en na de release, dan ben je waarschijnlijk minder snel slachtoffer van piraterij of tweedehands verkoop. Mensen willen dan het volledige spel hebben, het origineel en ook alle updates krijgen."
"Ik denk dat er een manier is om de piraterij en tweedehands verkoop te verminderen door het aanbieden van betere service tijdens en na de release. Tevens denk ik dat we gaan zien dat wanneer de platformen meer en meer met internet verbonden raken, de problemen steeds verder af zullen nemen. Dit komt doordat het aanbieden van service na de release steeds populairder wordt."