Nieuws
valorant

Valorant komt morgenochtend om 5:00 uur beschikbaar

Ga jij er mee aan de slag?

Geschreven door Michel Musters op
De free-to-play game Valorant is in Europa vanaf morgenochtend 5:00 uur speelbaar.

Dat heeft Riot Games onthuld. In Azië verschijnt het spel vier uur eerder, en in Noord- en Zuid-Amerika 9 uur later. Vanaf dat moment kunnen mensen aan de slag met het spel. De pc-game was hiervoor wel uitgebreid via een closed bèta speelbaar.

Valorant is de eerste game van Riot Games die zich buiten het universum van League of Legends afspeelt. Het spel is best te omschrijven als een mengeling tussen Couter-Strike en Overwatch. De game kwam in opspraak, omdat toegang voor de closed bèta alleen verkregen kon worden door veel naar de livestreams op Twitch te kijken.

Valorant

Dit artikel delen:

Lees meer

Sony stelt PlayStation 5-evenement uit Neil Druckmann: ‘The Last of Us: Part 2 roept unieke gevoelens op’
8

Reacties op: Valorant komt morgenochtend om 5:00 uur beschikbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MMaRsu-1

    • 1 juni 2020 15:31
    Eh zolang ze een gare 0 level kernel anti cheat gebruiken zal ik het spel niet aanraken. Geen enkel programma heeft zoveel voorrang nodig over de rest van mijn systeem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 1 juni 2020 23:30
    @MMaRsu-1 Same, Valorant>Riot>Tencent. Dit bedrijf is een Chinees mega internet/ social media/technologie bedrijf dat o.a. game bedrijven opkoopt en overal met hun vingers inzitten.

    Bijgeleverde zogenaamde anti cheatware (een rootkit) die opstart met je pc. Deze vorm van protectie is bij eerdere games geimplementeerd en misbruikt als backdoor naar je pc/gegevens.

    Ik ben niet goed in vertrouwen naar Tencent en China dus zolang er geen alternatief anti cheat programma is komt het niet op mijn computer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Skar

    • 2 juni 2020 10:25
    @004 @MMARsu-1

    als ik het goed begrijp doen andere spellen hetzelfde zoals Fortnite, Rainbow Six Siege, For Honor, Apex Legends

    (bron: https://www.reddit.com/r/VALORANT/comments/g1eq9v/psa_other_games_with_kernellevel_anticheat/ )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 2 juni 2020 12:29
    @Skar Dank voor de update. Het lijkt er indd op dat als je deze berichtgeving mag geloven dat andere games vergelijkbare software gebruiken alleen de meeste geen file hebben die met je systeem mee boot zonder überhaupt de game te runnen. Hier ontstaat volgens mij de ophef over.

    Waarschijnlijk word het puur alleen gebruikt als anti cheatsoftware en zoals je in dit bericht kan lezen is mogelijk elke software een veiligheidsrisico.

    Dan nog zie ik Riot en Tencent liever niet groeien en ben ik ook niet goed van vertrouwen met de Chinese overheid die lak heeft aan enige vorm van menselijke rechten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wildstorm

    • 1 juni 2020 17:31
    "Het spel is vergelijkbaar met shooters als Overwatch" ?

    Vind het eerder vergelijkbaar met Counterstrike…….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 juni 2020 17:35
    @Wildstorm dit dus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 2 juni 2020 14:45
    Had wat YouTube videos ervan bekeken en mijn eerste reactie was 'Oh is er een nieuwe Counterstrike uit'?

    Dit spel is gewoon CS met wat gimmicky hero-class personages die allemaal hun eigen unieke abilities hebben maar het ziet allemaal nogal saai en ongeïnspireerd uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chemicalscum

    • 4 juni 2020 16:20
    @TheChief Het is inderdaad een poging om direct te concurreren met CS:GO als e-sport. Ik denk dat ze daarmee de plank een beetje misslaan, maar wie weet wordt het wel een groot succes.