Nieuws

Vacature Pokémon-ontwikkelaar noemt next-gen hardware

Nieuwe Switch op komst?

Geschreven door Jari Klapwijk op
Een vacature van Pokémon-ontwikkelaar Creatures hint naar next-gen hardware.

Dat schrijft VGC. "Research en ontwikkeling voor andere next-gen hardware" is een van de punten van de vacature. Dat suggereert dat het bedrijf plannen heeft voor een project op toekomstige hardware. Het is nog onduidelijk om welke hardware het gaat. Nintendo heeft nog geen opvolger van de Nintendo Switch aangekondigd.

Eerder lekten al wel mogelijke details over de opvolger van de Switch uit. Zo zou de GPU gebaseerd zijn op Ampere, dezelfde architectuur als die uit Nvidia's RTX 30-kaarten. Dat zou betekenen dat zowel ray tracing als DLSS 2.2 tot de mogelijkheden behoren.

Hoe dan ook is er officieel nog niets bekend over een mogelijke opvolger van de Nintendo Switch. Nintendo heeft vooralsnog allerlei games voor de huidige Switch aangekondigd die dit en volgend jaar uitkomen, waaronder The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom en Pokémon Scarlet en Violet.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gerucht: Diablo 4 komt in april 2023 uit Bethesda-hoofdkantoor noemt Ghostwire: Tokyo al Xbox-game
14

Reacties op: Vacature Pokémon-ontwikkelaar noemt next-gen hardware

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 6 november 2022 16:50
    Ja het is logisch dat Nintendo hieraan werkt. Hoe lang duurt het traject brainstormen tot een werkelijk product? Een jaar of 4? Nou dan is het logisch dat men nu al bezig is met de toekomst en ook weet wat men wil.
    Want dat doel is het eerste wat bedacht wordt.

    Ik vraag me af of dat bij Pokemon wat gaat doen. Een hoogstaande gfx serie is het toch al niet. Ik zeg niet dat het lelijk is maar zelfs in de beperkte hardware van de switch zijn ze nog altijd de middenmoot. Dus ook op betere hardware zullen ze de middenmoot blijven.
    Dat is ook niet erg als de games maar conform de verwachtingen is. Maar ik wil maar zeggen dat ik me eerder ga verheugen als anderen zich gaan inzetten voor toekomstige switch hardware.
    Maar goed ik wil mij fout wel graag zien en ervaren dat de toekomstige next hen Pokemon echt een grafisch hoogstandje wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 6 november 2022 17:06
    @watashi wa maurice desu.
    Pokemon zal nooit een grafisch hoogstandje worden. De games moeten ongeveer iedere drie jaar uitkomen, dus is de ontwikkeling ronduit te kort voor technische hoogstandjes.
    Simpelweg meer mensen inhuren zal ook niets helpen, enige mogelijkheid is om een Call of Duty-methode te gebruiken en meerdere teams op de grote releases van een franchise te zetten. Al doen ze dit nu volgens mij al een beetje bij de Pokemon, mondjesmaat.

    Nu dan het punt waarom dit toch wel belangrijk nieuws is…. Pokemon games komen iedere drie jaar uit. Als ze nu spreken over toekomstige hardware… Gen 10 zal in 2025 of 2026 uitkomen. De Switch opvolger zal dan in een periode tussen 2024 en 2026 uit kunnen komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 7 november 2022 11:24
    @Ardyn De tijd tussen releases zegt natuurlijk niks over de ontwikkeltijd. Plus pokemon games komen pratisch jaarlijks uit, als je de remakes en spinoffs(arceus) meetelt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 6 november 2022 17:04
    Tja, alleen zijn Nintendo consoles nooit next gen, maar altijd past gen om zo een grote marge te kunnen houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 6 november 2022 18:04
    @SuperDre

    Klopt. Maar dat werkt blijkbaar heel goed voor hen.
    Laat die 2 kemphanen het maar uitmaken wie de beste is. Het is net als het aloude verhaal van de 2 die vechten om een schat en de 3e niet sterke er ondertussen het hardste om lacht omdat die stiekem een groter deel afpakt dan men zou verwachten. Hahaha

    Maar ja je hebt wel gelijk.
    Dat is wel een klein nadeel omdat ik een echte next gen Nintendo wel zou willen zien en dan met de games die ze zelf maken zoals Mario en zelda in de mooiste kwaliteit die zelfs de mooiste ps6 en Xbox series XXL ( of wat het ook gaat worden)games op gelijk niveau plaatsen en dan samen met bijvooorbeeld ook de full support van de cross console games zoals CoD. Dan zou Nintendo stiekem wel eens de meeste verkocht kunnen worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 november 2022 18:07
    @SuperDre klopt niet Nintendo heeft in verleden wel zeker next gen consoles gehad. Alleen wii, wii u en switch waren oude tech om winst te maken op launch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 6 november 2022 20:17
    @hulstpower Ik weet wel zeker dat de Gamecube voor die tijd ook een next gen was en de N64 hmm dat moet ik opzoeken :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 november 2022 21:13
    @Baroness ja game cube was next gen, en n64 ook had 64bit tegen ps 32 bit. Alleen ps had disc en Nintendo deed nog cartridges.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 7 november 2022 13:22
    @hulstpower Juist ja, vanaf de Wii is het allemaal 'oude' tech geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 6 november 2022 19:34
    Switch 2 met een 1440p 120hz oled scherm zou wel heel nice zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 6 november 2022 20:20
    @TommyVercetti Ja dat houd mij ook nog tegen om nu een Oled Switch aan te schaffen ik heb mijn Switch al vanaf dag 1 niet kapot te draaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 7 november 2022 11:48
    @Baroness Klopt!!! Ik wacht ook op de switch 2, neem ik gelijk bij de launch Mario Kart 9 Deluxe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 7 november 2022 14:27
    @TommyVercetti Plus de nieuwe Zelda , Metroid 4, en Pikmin 4 erbij dat zou wat zijn!.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 8 november 2022 07:30
    @Baroness Jazeker word gewoon een wii-u verhaal en dan de Zelda games(plus alle andere) in een hogere resolutie met raytracing erbij.